19 Ianuarie 2012
Principalele tendinte in industria media in 2012
In industria media, inovatia si traditia coexista, in conditiile in care o parte dintre canalele traditionale se mentin in topul preferintelor consumatorilor, in timp ce noile tehnologii castiga teren si isi majoreaza rata de penetrare, potrivit previziunilor anuale Deloitte pentru industriile de tehnologie, media si telecomunicatii.
Spoturile publicitare isi rateaza tinta
Sunt insa si cateva masuratori care arata ca publicitatea targetata are un efect mai puternic decat cea generalista. Telespectatorii care urmaresc un spot publicitar de nisa nu vor schimba postul unde se difuzeaza acesta.
Costurile ridicate pentru crearea unei reclame publicitare sunt determinate de necesitatea realizarii mai multor versiuni a acesteia. Astfel, pretul pentru o reclama TV poate depasi 500.000 dolari, in timp ce o intreaga campanie cu efecte speciale poate trece de un milion de dolari.
Mai multe detalii gasiti aici.
Foto: musicpoint.blogspot.com
Foto cover: genevacom.org
Consumul TV, dominat in continuare de grila
Acest lucru este diferit fata de acum zece ani. In prezent, tehnologia evoluata permite accesarea canalelor de televiziune de pe mai multe dispozitive - de la obisnuitul televizor, computer sau telefon mobil inteligent, indiferent ca este vorba de cablu, satelit, linie telefonica sau internet.
Cum evolutia tehnologica depaseste limitele imaginatiei, 2012 este anul cand noutatile in domeniu vor patrunde mai mult in casele oamenilor:
- Va continua sa creasca numarul DVD-recorderelor sau al pachetelor Home Cinema
- Numarul calculatoarelor, tabletelor, consolelor si televizoarelor inteligente cu posibilitate de conectare la internet va creste in acest an
- Pe unele piete, peste 80% din locuinte vor folosi calculatorul
- Serviciile de streaming pe internet vor reduce banda de acces pentru o conexiune mai buna
- Cele mai urmarite filme sau filmulete vor fi mai mult la indemana utilizatorilor
Mai multe detalii aici.
Foto: freedigitalphotos.net
Dispozitivele portabile incurajeaza consumul media in mijloacele de transport in comun
Astfel, acesti consumatori ar putea petrece peste cinci miliarde de ore in mediul virtual, conditia fiind ca pana la mijlocul acestui an 400 milioane de utilizatori de telefoane inteligente si peste 100 milioane utilizatori de tablete sa isi foloseasca terminalele cel putin o data pe saptamana.
Totodata, folosirea gadgeturilor pentru a accesa continutul televiziunilor va deveni o optiune de luat in calcul, in defavoarea publicatiilor pentru care platesti, a jocurilor sau a ascultatului muzicii.
De asemenea, usurinta cu care se vor putea urmari emisiunile preferate va fi asigurata atat de aparitia a tot mai multe televiziuni in spatiul virtual, cat si de existenta unor dispozitive pentru acces la internet in mijloacele de transport.
Mai multe detalii gasiti aici.
Segmentul ,,brandingului online" va depasi publicitatea traditionala
Anul acesta, publicitatea traditionala va inregistra o crestere la nivelul intregului segment de 5%, in timp ce publicitatea online va inregistra un avans de 11%, fata de anul precedent.
Insa ambele vor creste mai putin comparativ cu „brandingul online”, despre care Deloitte spune ca va inregistra o majorare de 50% anual pana cand va atinge valoarea de 20 miliarde dolari.
Ca modalitati de branding online regasim bannerele, sposorizarile, retelele sociale, filmuletele sau spoturile scurte.
Mai multe detalii aici.
Cercetarea de piata "patrunde" in mintea consumatorului
In urma cu 50 de ani, executivii din domeniul publicitatii se bazau in principal pe instinct si pe cunostinte teoretice cand creau o campanie publicitara.
In urma cu 20 ani, publicitarii au apelat la serviciile de esantionare pe mii de oameni sau pe anumite focus grupuri. Nici aceasta optiune nu mai functioneaza atat de bine, rezultatele nefiind cele mai concludente.
Desi o astfel de tehnologie a Imaginii cu Rezonanta Magnetica costa milioane de dolari, in prezent este una din cele mai sigure metode prin care se pot face anumite cercetari de piata.
Mai multe detalii aici.
Foto: shineadv.com
Dezvoltatorii social gaming-ului trebuie sa adopte un nou model de business
Aceasta scadere a veniturilor ii va obliga pe dezvoltatorii acestui tip de platforme sa recurga la noi metode pentru afaceri.
O posibila schimbare ar consta in concentrarea pe reclame si mai putin pe continut, cat si trecerea la un model cu plata pentru a atrage venituri suplimentare.
Mai multe detalii aici.
Foto: insidesocialgames.com
Segmentul cupoanelor online se contureaza intr-o nisa importanta
Chiar si asa, valoarea totata a acestor afaceri depaseste zeci de miliarde de dolari, putin comparativ cu zona de retail, dar totusi o suma importanta.
Totusi, cupoanele cu reduceri aduc atat avantaje cat si dezavantaje, unul din principalele aspecte fiind ca reducerile cresc interesul consumatorilor, dar erodeaza marjele de profit.
Mai multe detalii aici.
Foto: mycouponaccess.com