26 Ianuarie 2012

Ce televiziuni au castigat de pe urma protestelor



Primul final de saptamana cu proteste a dus la o crestere importanta a audientelor televiziunilor de stiri, in timp ce in cel de-al doilea weekend s-a observat o usoara scadere, audientele mentinandu-se insa in continuare peste nivelul weekendului in care nu au existat proteste, arata datele Kantar Media, furnizate de agentia de media Brand Connection.

Analiza a fost realizata pe populatia din mediul urban, iar programelele monitorizate au fost doar stirile, talkshow-urile, emisiunile socio-economice live, difuzate dupa ora 17.

Practic, in toate cele trei weekenduri analizate (6-8 ianuarie, 13-15 ianuarie, 20-22 ianuarie), liderul de audienta a fost, ca de obicei, Pro TV. Insa, daca in general, postul din Pache Protopopescu este urmat de Antena 1, in primul weekend cu proteste (13-15 ianuarie) dupa Pro TV s-a aflat canalul de stiri Antena 3, cu un rating mediu de 5,6 puncte.

Postul de televiziune, parte a trustului Intact, a inregistrat o crestere a ratingului mediu de la 2,5 de puncte in weekendul fara proteste la 5,6 in primul final de saptamana cu manifestatii de strada. In weekendul trecut, al doilea cu proteste, canalul a ajuns pe pozitia a treia in topul audintelor, inregistrand dupa ora 17.00 un rating mediu de 3,8 puncte.

Pe de alta parte, principalul competitor al Antenei 3, postul Realitatea TV, a crescut de la un rating mediu de 1,3 puncte in weekendul fara proteste la 2,5 in primul weekend de manifestatii. In acelasi timp, in cel de-al treilea weekend analizat audientele dupa ora 17.00 ale Realitatea TV au scazut la 1,8 puncte de rating.

„In concluzie, cele doua statii de stiri Antena 3 si Realitatea au beneficiat de pe urma aparitiei protestelor, insa, de la o saptamana la alta, audientele acestora se reaseaza in intervalele naturale ale statiei, audienta pierzand interesul derularii evenimentelor”, afirma Ileana Tomescu, managing partner al agentiei de media Brand Connection.

Sursa: Datele Kantar Media, furnizate Analiza Brand Connection (date: Kantar Media)

Analiza a fost realizata pe populatia din mediul urban, iar programelele monitorizate au fost doar stirile, talkshow-urile, emisiunile socio-economice live, difuzate dupa ora 17.



Citeste si