Mckenzie, Ursus: Bugetul de marketing a ramas stabil in criza, ceea ce inseamna o crestere
“Bugetul nostru a ramas cat de cat stabil de la inceputul crizei ceea ce in termeni reali a insemnat o crestere pentru ca preturile pentru publicitate au scazut. In 2007-2008 a fost un varf, costurile erau imense si mentinand bugetele la aproximativ acelasi nivel am putut obtine mai mult. Inflatia in industrie a fost groaznica intre 2005 si 2008, a scapat de sub control, dar acum ne intoarcem la preturi mai rezonabile. Si este o veste buna”, explica McKenzie.
Marcile Ursus Breweries, companie care face parte din SABMiller, unul dintre cei mai mari producatori mondiali de bere, sunt: Ursus, Timisoreana, Ciucas, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Pilsner Urquell, Azuga, Redd's si Stejar.
Din acest an contul de media al Ursus este administrat de Media Investment, agentie parte din grupul de comunicare The Group. Anterior contul de mai multe milioane de euro al Ursus Breweries a fost gestionat de agentia United Media. Bugetul de media pe 2012 va fi la nivelul anului trecut Vicepresedintele pentru marketing al Ursus Breweries spune ca in 2012 bugetul de media al companiei va fi la nivelul anului trecut, insa se asteapta ca expunerea brandurilor din portofoliu sa creasca.
Dupa trei ani in care a condus activitatile de marketing ale Ursus Breweries, Grant McKenzie va prelua din aprilie functia de director de marketing al subsidiarei SABMiller din Republica Ceha. Acesta conducea un departament format din 45 de persoane. El va fi inlocuit de Mihai Barsan, cel care anterior a fost senior brand manager pentru Timisoreana si a facut ca acest brand sa devina cea mai bine vanduta bere din Romania. Din octombrie 2009, Barsan este director de marketing in cadrul subsidiarei din Slovacia a SABMiller.
“Piata de bere s-a schimbat pozitiv. Acum oamenii vad oportunitatea pentru marketing digital. Cand am ajuns aici oamenii spuneau ca digitalul nu va merge in Romania. Dar Romania are una dintre cele mai mari viteze de internet din lume, are o populatie urbana care creste, are tineri. Advertiserii incep sa se trezeasca, dar inca sunt multe de facut”, mai spune McKenzie.
Investitiile in online al Ursus Breweries difera in functie de brand. De exemplu, daca pentru Grolsch, un brand lansat in urma cu doi ani si care se adreseaza publicului tanar, in jur de 80% din buget este pentru internet, pentru Ursus procentele sunt in jurul a 15%, in timp ce pentru Azuga nu exista sume alocate pentru campanii online.
Ursus Breweries a inregistrat o cifra de afaceri de 279,5 milioane de euro si pierderi nete de 20,9 milioane de euro in urma cu doi ani. Pe de alta parte, compania a avut 1644 de angajati, conform Ministerului de Finante.
Sursa datelor din tabel: Initiative