21 Martie 2012

ZenithOptimedia: Vesti bune pentru advertising in 2012



Valoarea bugetelor alocate pentru advertising va creste anul acesta, in ciuda problemelor economice cu care se confrunta agentiile din zona euro, anunta agentia de media ZenithOptimedia, membra a Publicis Groupe, conform AdAge.

ZenithOptimedia previzioneaza ca sumele alocate global pentru publicitate vor creste cu 4,8% in 2012 si se vor situa catre sfarsitul anului la 489 miliarde dolari.

Estimarile din decembrie 2011 prevedeau o majorare de 4 ,7% pentru 2012. Valorile au crescut, de asemenea, si pentru anii urmatori: 5,3% in 2013 (de la 5,2%) si 6,8% in 2014 de la 5,8%).

In privinta Europei de Vest, proiectiile au scazut la 1,5% fata de 2%, iar pentru Europa Centrala si de Est s-au diminuat la 6,5% fata de 8%, cat erau estimate anterior. Insa, bugetele alocate pentru Olimpiada de la Londra continua sa sustina trendul ascendent din Europa si din celelalte piete globale.

In Statele Unite publicitatea va insuma cu 3,6% mai mult in 2012, cu 3,8% in 2013 si cu 4,8% in 2014. Cele mai mari cresteri din Statele Unite vor fi inregistrate de online (17,8%) si televiziunea prin cablu (10%).

Pe partea de publicitate in print, ZenithOptimedia estimeaza o diminuare a cheltuielilor cu advertising-ul de 3% in reviste si de 8% in cazul ziarelor, insa anticipeaza o majorare pe segmentul de smartphone-uri si tablete PC.



Citeste si