18 Martie 2006

IAA a obtinut reducerea taxei pentru utilizarea locurilor publice pentru filmare in Bucuresti

In urma discutiilor purtate intre reprezentantii IAA Romania, reprezentantii industriei cinematografice si cei ai Primariei Capitalei, Consiliul General al Primariei Bucuresti a votat reducerea taxei pentru utilizarea locurilor publice pentru filmare si fotografiere profesionista precum si a taxei pentru utilizarea locurilor publice pentru spectacole in aer liber, festivaluri si manifestari promotionale, ambele in vigoare de la 1 ianuarie 2006.

In sedinta de Joi, 16 Martie s-a convenit reducerea taxei pentru utilizarea locurilor publice pentru filmare (de la pana la 20 Euro/mp/zi acum) la o taxa unica de 500 de Euro/zi de filmare spoturi publicitare/locatie.
Practic reducerea este de la 20E/mp la 0,5E/mp, in medie.
Pentru filme si seriale de televiziune, taxa va fi de 400Euro/zi de filmare/locatie.
Fotografierea profesionista, filmele documentare si cele studentesti vor fi scutite de plata acestor taxe.

In cazul taxei pentru utilizarea locurilor publice pentru desfasurarea de evenimente promotionale, Primaria Capitalei a diferentiat nivelul taxei in functie de marimea suprafetelor ocupate, prin incadrarea in 3 nivele de suprafete (pana in 1000 mp, intre 1000 si 5000mp si peste 5000mp), pretul mediu fiind intre 0,2 Euro/mp/zi si 0,5 Euro/mp/zi.

A fost un proces indelung dezbatut dar putem afirma ca argumentele rationale, bazate pe experienta internationala a asociatiei noastre au fost cele ce au condus in final la impunerea unor taxe decente, firesti pentru o capitala europeana. Un rol important in negocieri l-a avut si industria cinematografica, pentru care Primaria a si aplicat o taxa mai mica dacit in cazul filmarilor comerciale, in scopul sprijinirii dezvoltarii productiei de film autohtone. - Felix Tataru, Presedinte IAA Romania.

Pentru detalii, documentul final aprobat de Consiliul General poate fi gasit la www.iaa.ro

International Advertising Association este un parteneriat strategic unic, care apara interesele comune ale tuturor disciplinelor din intregul spectru al comunicarii si marketingului : advertiseri, agentii de publicitate si media.

Este o asociatie ce cuprinde toate disciplinele implicate in construirea unei marci si are o organizare globala, cu baze in 96 de tari.
Prin cei 95 de membri ai sai, IAA reprezinta peste 80% din piata de publicitate din Romania.



Citeste si