8 Aprilie 2006

Brandurile internationale invata romaneste



Cind multinationalele se decid sa isi faca publicitate locala, inseamna ca piata a crescut suficient pentru a primi o atentie deosebita din partea lor.
La doar citeva luni de la intrarea lor in Romania sau, din contra, dupa mai bine de zece ani, brandurile internationale se hotarasc sa vorbeasca autohtonilor pe limba lor, iar decizia este un semn de recunoastere a progreselor facute de consumatorii romani, crede Dan Petre, directorul departamentului de cercetare calitativa de la D&D Research. Cred ca atit consumatorii, cit si agentiile au ars intr-un ritm galopant etape. Iar acest lucru este recunoscut de catre multinationale, prin realizarea executiilor pe plan local, chiar daca abordarea este una semnificativ mai costisitoare, explica Petre. Valentin Vasiloiu, analist media IQads, confirma ideea, referindu-se la bugetele investitorilor importanti care ramin in acest fel in Romania.

Exemple cu sase cifre

Chiar daca renunta la spotul international pentru a vorbi romaneste, reclamele autohtone ale brandurilor internationale nu par intotdeauna romanesti. Un exemplu in acest sens este si ultimul spot pentru Wrigley, produs in Romania de Graffiti BBDO, a carui valoare s-a ridicat la o suma de sase cifre si este prima reclama romaneasca a companiei. Cu toate acestea, spotul are un mesaj SF, abunda in efecte speciale si nu se inspira din realitatea mioritica. Localizarea este facuta, la rindul ei, de filialele romanesti ale multinationalelor de publicitate: Leo Burnett are in portofoliu brandurile P&G, McCann-ul duce Coca-Cola, Young & Rubicam Danone si Palmolive.



Citeste si