31 Mai 2012

Amazon si Apple se bat pe publicitatea mobila. Cine va castiga?



Amazon este cel mai mare rival al companiei Apple pe piata de publicitate mobila, cu al sau Kindle si cu oferta generoasa de advertising. Compania de comert online promoveaza deja reclame in aplicatiile mobile si pe site-ul sau, iar angajarea unui director de marketing de la Microsoft arata ca vrea sa dezvolte in continuare acest segment, noteaza AdAge.

Mai mult decat atat, Amazon inregistreaza mult trafic provenit de la terminale mobile. Aproape jumatate dintre abonatii care utilizeaza smartphone-uri din Statele Unite au intrat pe site-ul sau au folosit aplicatiile companiei, fiind pe locul patru in topul celor mai vizitate domenii, potrivit companiei ComScore.

De asemenea, la fel ca si Apple, Amazon are propria sa tableta. Modelul Kindle Fire a fost vandut in 5,5 milioane de exemplare de la lansarea sa in ultimul trimestru din 2011, potrivit datelor firmei de cercetare IDC.

Una din strategiile de promovare folosita de platforma de comert online implica utilizarea datelor personale ale utilizatorilor sai pentru a le recomanda acestora produse proprii.

O masura similara a fost aplicata si de Apple, care a lansat iAd in urma cu doi ani. Acest sistem targeta mesajele publicitare in functie de informatiile colectate de pe 225 de milioane de conturi iTunes .

In prezent, Amazon vinde oferte de publicitate mobila pe e-book-urile sale Kindle, pe site-ul sau si pe paginile mobile ale IMDB, precum si pe tabletele sale Kindle Fire.

Pachetele de reclame difuzate pe tableta costa chiar si 1 milion de dolari. Amazon a avut venituri de 48,1 miliarde dolari din servicii si produse in 2011.

Piata de publicitate mobila din Statele Unite este evaluata la 2,6 miliarde de dolari pentru acest an, potrivit ComScore.



Citeste si