29 August 2012
Cele mai secretoase companii din lume: ce ascund Coca-Cola, IKEA sau KFC
De la simple companii la branduri de talie mondiala. Si nu a fost decat un pas. Pe langa marketingul bine pus la punct si strategia de dezvoltare pe termen lung, a fost si un aspect de care corporatiile globale au tinut “cu dintii”: secretizarea intregii activitati. HuffingtonPost a facut o selectie a celor mai “secretoase” companii din lume care astazi invart afaceri de miliarde de dolari.
Coca-Cola
Cunoscut este insa faptul ca numai doi directori de la varful companiei stiu de fapt care este secretul din spatele bauturii pe baza de coca, iar pentru a evita expunerea ei nu circula niciodata impreuna si nu sunt vazuti deloc in spatii publice impreuna.
Jurnalistii de la The Guardian, insa, sustin ca ar fi pus mana pe reteta secreta a Coca-Cola, iar printre ingredientele care nu se afla pe eticheta sunt cateva uleiuri “miraculoase”. Le puteti citi aici.
Foto cover: stinsonair.com.au
Apple
Strategia companiei americane a dat roade, pentru ca de la lansarea celei de-a doua generatii iPhone zvonurile despre viitoarele echipamente sa se raspandeasca atat de mult si de repede incat popularitatea companiei sa creasca spectaculos.
IKEA
In cei peste 69 de ani de prezenta globala, fondatorul IKEA, Ingvar Kamprad a iesit in urma cu cateva zile pentru prima data in fata presei pentru a prezenta date statistice legate de evolutia companiei in ultimul an, dupa cum relateaza BusinessWeek.
In prezent, grupul IKEA numara peste 130.000 angajati. Cel mai mare magazin se afla in Stockholm, capitala Suediei, si se intinde pe o suprafata de peste 55.000 mp.
KFC
In ciuda numeroaselor controverse aduse, legate in special de modul cum sunt tratate animalele care ajung in celebrele meniuri, KFC a continuat sa dezvolte si sa lupte pentru a evolua in industria de profil.
Monsanto
Campania americana, specializata in agricultura, este cel mai mare producator de seminte genetic prelucrate, fiind totodata si corporatia multinationala care urmareste si gestioneaza evolutia produselor de profil.
Monsanto plateste anual zeci de milioane de dolari pentru a lupta contra producatorilor neautorizati sau celor care nu se supun regulilor acestora.