14 Septembrie 2012
Top 10 cele mai puternice branduri romanesti
Brandurile de apa minerala ori plata, ciocolata sau produse lactate sunt cele care domina marcile cele mai puternice in mintea romanilor, arata studiul BrandRo, realizat de compania de cercetare Unlock Market Research pentru revista Biz.
Fares
Napolact
Kandia
Cris-Tim
Plafar
La Dorna
Poiana
Dorna
Gerovital
Borsec
In topul de anul acesta au intrat patru noi marci romanesti: Caroli, Adria, Silva si Dedeman.
Brandurile care au inregistrata cresteri spectaculoase anul acesta sunt Fares, Dero, Elmiplant, Pate Bucegi si Arctic. O ascensiune deosebita a fost inregistrata de categoria alimente, respectiv sub-categoria mezeluri, Cris-Tim fiind unul din brandurile ce se regaseste in primele 10 marci romanesti in 2012.
Anul trecut topul celor mai puternice marci romanesti indica cresteri ale produselor alimentare si ale celor de igiena personala si scaderi pentru categoriile de servicii, bunuri de folosinta indelungata si bauturi alcoolice. Tendinta este fireasca in vremuri de criza si se pastreaza si anul acesta indicand faptul ca oamenii au devenit mai pragmatic.
“La prima editie a topului spuneam ca va fi foarte dificil sa comparam topurile de la an la an. Aceasta a treia editie imi invinge scepticismul din 2010. De regula, dupa trei valuri se poate vorbi de o stabilizare a unui trend. Asta vedem si noi anul acesta. Topul marcilor romanesti este foarte stabil, semn ca romanii considera ca avem valori comerciale incontestabile”, declara Adina Vlad, managing partner in cadrul companiei de cercetare Unlock Market Research.