3 Ianuarie 2013
Piata romaneasca de televiziune in 2013. Ce spun jucatorii din domeniu
Piata de televiziune va fi tot mai segmentata anul acesta, iar evolutia acesteia va fi puternic influentata de legislatie, dar si bugetele de publicitate, afirma cativa dintre cei mai importanti jucatori din domeniu.
Claudiu Saftoiu, presedinte-director general Televiziunea Romana
La toate acestea se adauga prudenta investitorilor in alocarea bugetelor de marketing si publicitate. De asemenea, piata TV din Romania este din ce in ce mai acaparata de companiile telecom, care devin tot mai interesate de continut, ajungand jucatori in domeniu.
Cel mai important moment din 2013 va fi probabil trecerea la televiziunea digitala terestra, un proces care permite aparitia unei noi platforme de difuzare a semnalului TV, care concureaza cablul si satelitul. Desi va fi tot la nivel experimental, TVR va avea in 2013 cel putin un canal care va transmite digital terestru.
Haluk Kurcer, executive board member & country manager Dogan Media International
De asemenea, daca vor fi schimbari legislative, acestea vor influenta piata audio-video.
Pe de alta parte, stirile vor fi mereu importante in televiziune, iar statiile importante vor investi tot mai mult in continut (in productii mari) pentru a obtine un procent bun din audienta si pentru a atrage astfel mai multi advertiseri cand piata isi va reveni
Mihaela Dumitru, managing director Prima TV
Vor continua sa aiba succes show-urile mari, grandioase, de studio, de toate tipurile - talent show, game show, quiz show, precum si seriale romanesti si “exotice” (turcesti, indiene, coreene). Accentul televiziunilor generaliste se va pune pe productiile locale, fie pe formate proprii, fie pe adaptari internationale si mai putin pe filme sau seriale americane.Nu in ultimul rand, va continua cresterea gradului de interactivitate cu telespectatorii, in special prin intermediul platformelor de socializare, asa numitul “social TV”.
Carmen Harabagiu, CEO HBO Romania
Principala tendinta a pietei va fi furnizarea de continut pe mai multe platforme, precum site-urile de streaming legale, video-on-demand online sau smart TV. Tehnologia actuala ofera mult mai multa libertate de miscare consumatorului, iar marii jucatori din industria media au vazut deja potentialul pietei online si se vor concentra in continuare pe aceste noi platforme de diseminare a continutului.
Andrei Grigorescu, advertising sales director SEE Discovery Networks
Pe de alta parte, in privinta investitiilor in publicitate pe televiziune, cel mai probabil in 2013, scaderea se va opri si vom ramane la nivelul lui 2012. Insa, tocmai pentru ca bugetele de publicitate ale clientilor vor fi similare cu cele din 2012, diferenta o vor face proiectele speciale, neconventionale si targetarea foarte buna a campaniilor.