Storience: Brandingul va creste in 2013 datorita antreprenorilor romani
“Mizam pe o usoara crestere a cererii, datorita unei mai bune constientizari a utilitatii brandingului de catre companiile antreprenoriale romanesti. Insa bugetele este posibil sa nu creasca, pentru ca nici economia, in general, nu pare sa ne rezerve surprize placute. <<Intentia de cumparare>> de servicii de branding la nivelul companiilor mari probabil se va mentine si speram ca nu va scadea, in timp ce la nivelul companiilor mici si mijlocii constientizarea nevoii de branding si, odata cu ea, intentia de cumparare, va creste”, explica managerul.
Storience este o agentie fondata in iunie anul trecut de catre sotii Stefan si Adrian Liute, dupa ce acestia au parasit compania de branding si digital Grapefruit. Cei doi au luat aceasta decizie din cauza prioritatilor diferite pe care le aveau fata de ceilalti actionari ai companiei. Practic, in timp ce Stefan (cofondator si director de strategie) si Adriana Liute (brand & communication strategist) voiau sa se concentreze pe consultanta de brand, conducerea Grapefruit voia sa puna accentul pe digital. Afaceri de aproape 80.000 de euro in 2012 Compania colaboreaza in prezent cu circa zece oameni , iar Adriana Liute estimeaza ca Storience a terminat anul 2012 cu afaceri in jurul a 80.000 de euro.
“Storience si-a inceput activitatea la jumatatea lui 2012, iar afacerea nu poate decat sa creasca in 2013. Tintim companii de servicii, dar pana la urma clientii sunt cei care ne abordeaza, datorita naturii afacerii. Prin urmare, suntem deschisi sa preluam orice proiect cu potential, din orice domeniu”, afirma Adriana Liute.
In prezent, Storience are 16 clienti, cu doi dintre acestia agentia colaborand din acest an. Cei doi clienti sunt din domeniul sanatatii si al bunurilor de consum.
Ce spune Adriana Liute despre tendintele care vor caracteriza piata locala de branding in 2013: - Tot mai multe companii mici si mijlocii vor apela la agentiile specializate pentru a-si construi sau reconstrui brandul. Principalul motivator este nevoia de a genera incredere.
- Procesele de lucru in branding vor incepe sa se indeparteze de modelul clasic, datorita nevoii de adaptare la un ritm de schimbare tot mai alert in viata companiilor.
- Cele mai progresiste companii vor incepe sa inteleaga ca integrarea intre branding si alte specializari (resurse umane, arhitectura, design de procese etc.) aduce mai multa valoare companiilor decat tratarea acestora in mod individual.