12 Mai 2006
Conflict Imperial in lumea publicitatii
Starlink a trimis posturilor TV o scrisoare, pe care a obtinut-o si Capital, in care adreseaza firmei Media Investment acuze dure, legate de modalitatea de preluare a clientului Marex. Media Investment respinge acuzatiile.
La sfarsitul lunii aprilie, producatorul de mezeluri si bauturi alcoolice Marex, cunoscut pe piata publicitatii prin brandul de vodca Imperial, a schimbat subit agentia de media, trecand de la Starlink Media (parte a grupului Leo Burnett) la Media Investment (parte a The Group). Acest fapt a generat o reactie mai putin intalnita pe piata de publicitate din Romania.
Marcel Straut, managing partner la Starlink, semnatarul unei scrisori catre televiziuni, sustine ca Media Investment a ofertat clientul Marex cu preturi TV mai mici decat cele cu care lucra pana atunci agentia sa, intr-un mod ce incalca deontologia profesionala. Straut afirma ca, mai intai, agentia McCann a ofertat Marex. Reprezentantul McCann a fost Dana Bulat, care in acelasi timp este director al agentiei United Media, firma ce formeaza un pol cu Media Investment.
Conform scrisorii, imediat dupa ce oferta McCann a fost refuzata de Marex, Zoltan Szigeti ar fi preluat preturile de la Dana Bulat si ar fi inaintat clientului, din partea Media Investment, o oferta cu 10% mai mica. Marcel Straut scrie ca Zoltan Szigeti a facut oferta catre Marex fara sa solicite inainte preturi de la toate statiile TV, incalcand astfel regulile pietei. Scrisoarea spune ca preluarea Marex de catre Media Investment a fost facuta intr-o singura zi, inainte ca Starlink sa fie anuntata de Marex ca inceteaza colaborarea. In final, Marcel Straut cere televiziunilor sa descurajeze mutarea unui client cu datorii la o agentie catre alta, solicitand sa nu demareze campania Marex pana cand clientul nu-si va achita datoriile catre Starlink.
Zoltan Szigeti, presedinte The Group, respinge acuzatiile Starlink, spunand ca scrisoarea contine lucruri neadevarate, supozitii, denigrarea clientului, a tuturor statiilor TV si a agentiilor concurente. Referitor la modul cum a castigat clientul, Szigeti declara pentru Capital ca, pe 4 aprilie a.c., Marex a invitat Media Investment sa participe la o selectie de oferte, cerandu-i printr-un brief propuneri de strategie media pentru 2006. Conform lui Szigeti, dupa doua saptamani de pregatire, Media Investment a avut doua sesiuni de prezentare si a fost declarata castigatoare.
In ceea ce priveste preluarea intr-o singura zi, seful The Group spune ca clientul a solicitat in mod expres o reactie imediata, respectiv demararea campaniei in 24 de ore, avand in vedere Sarbatorile de Pasti care se apropiau. Szigeti respinge acuzatia potrivit careia nu a cerut preturi de la statiile TV inainte de a le prezenta clientului si a calificat drept absurda posibilitatea ca el sa fi preluat preturile de la Dana Bulat. El mai spune ca Media Investment nu incurajeaza vreun client sa nu-si achite datoriile fata de agentii.
Dana Bulat, director la United Media, afirma ca, in momentul in care a ofertat Marex, ea mai lucra la McCann, fiind in perioada de tranzitie la noul post de la United.
La sfarsitul lunii aprilie, producatorul de mezeluri si bauturi alcoolice Marex, cunoscut pe piata publicitatii prin brandul de vodca Imperial, a schimbat subit agentia de media, trecand de la Starlink Media (parte a grupului Leo Burnett) la Media Investment (parte a The Group). Acest fapt a generat o reactie mai putin intalnita pe piata de publicitate din Romania.
Marcel Straut, managing partner la Starlink, semnatarul unei scrisori catre televiziuni, sustine ca Media Investment a ofertat clientul Marex cu preturi TV mai mici decat cele cu care lucra pana atunci agentia sa, intr-un mod ce incalca deontologia profesionala. Straut afirma ca, mai intai, agentia McCann a ofertat Marex. Reprezentantul McCann a fost Dana Bulat, care in acelasi timp este director al agentiei United Media, firma ce formeaza un pol cu Media Investment.
Conform scrisorii, imediat dupa ce oferta McCann a fost refuzata de Marex, Zoltan Szigeti ar fi preluat preturile de la Dana Bulat si ar fi inaintat clientului, din partea Media Investment, o oferta cu 10% mai mica. Marcel Straut scrie ca Zoltan Szigeti a facut oferta catre Marex fara sa solicite inainte preturi de la toate statiile TV, incalcand astfel regulile pietei. Scrisoarea spune ca preluarea Marex de catre Media Investment a fost facuta intr-o singura zi, inainte ca Starlink sa fie anuntata de Marex ca inceteaza colaborarea. In final, Marcel Straut cere televiziunilor sa descurajeze mutarea unui client cu datorii la o agentie catre alta, solicitand sa nu demareze campania Marex pana cand clientul nu-si va achita datoriile catre Starlink.
Zoltan Szigeti, presedinte The Group, respinge acuzatiile Starlink, spunand ca scrisoarea contine lucruri neadevarate, supozitii, denigrarea clientului, a tuturor statiilor TV si a agentiilor concurente. Referitor la modul cum a castigat clientul, Szigeti declara pentru Capital ca, pe 4 aprilie a.c., Marex a invitat Media Investment sa participe la o selectie de oferte, cerandu-i printr-un brief propuneri de strategie media pentru 2006. Conform lui Szigeti, dupa doua saptamani de pregatire, Media Investment a avut doua sesiuni de prezentare si a fost declarata castigatoare.
In ceea ce priveste preluarea intr-o singura zi, seful The Group spune ca clientul a solicitat in mod expres o reactie imediata, respectiv demararea campaniei in 24 de ore, avand in vedere Sarbatorile de Pasti care se apropiau. Szigeti respinge acuzatia potrivit careia nu a cerut preturi de la statiile TV inainte de a le prezenta clientului si a calificat drept absurda posibilitatea ca el sa fi preluat preturile de la Dana Bulat. El mai spune ca Media Investment nu incurajeaza vreun client sa nu-si achite datoriile fata de agentii.
Dana Bulat, director la United Media, afirma ca, in momentul in care a ofertat Marex, ea mai lucra la McCann, fiind in perioada de tranzitie la noul post de la United.