28 Martie 2013

The Sun urmeaza exemplul Wall Street Journal si Telegraph si introduce plata pe site



Cel mai bine vandut cotidian britanic, The Sun, va introduce plata pentru continutul online incepand cu a doua jumatate a anului curent, ca parte dintr-o schimbare radicala a grupului care vrea sa dezobisnuiasca cititorii sa primeasca continut gratuit, scrie The Guardian.

Mike Darcey, directorul executiv al News International, spune ca strategia actuala a companiei mama – care permite milioanelor de cititori acces gratuit la continut – este “nesustenabila”.

Versiunea pe Web a The Sun este accesata de circa 30 de milioane de utilizatori pe luna – de peste 10 ori mai mult decat varianta print care are vanzari de 2,4 milioane exemplare.

The Daily Telegraph va schimba de asemenea modelul de business, devenind primul cotidian generalist din Marea Britanie care introduce modelul platit.

Telegraph Media Group, publisherul cotidianului, permite cititorilor acces gratuit la 20 de articole pe luna. Dupa consumarea acestora, cititorii trebuie sa plateasca 2 lire/luna (20 pe an). Continutul poate fi accesat si pe tablete/smartphone-uri.

Alte publicatii internationale care au introdus taxarea online, sub diferite modele, sunt New York Times, Wall Street Journal, Sunday Times sau Financial Times.



Citeste si