4 Aprilie 2013

Olandezii fac donatii pentru lansarea unui cotidian online fara reclame



Un cotidian in format online, care ar urma sa fie lansat in septembrie, in Olanda, si care nu va include publicitate, a primit din donatii o suma de peste un milion de euro, in doar doua saptamani de la debutul unei campanii pentru strangere de fonduri, informeaza AFP, citat de Mediafax.

Rob Wijnberg, fost redactor-sef al publicatiei olandeze NRC Next, a lansat pe 18 martie o campanie de strangere de fonduri pentru "o noua initiativa jurnalistica", cotidianul De Correspondent.

In doar doua saptamani, oamenii au donat o suma totala de peste un milion de euro pentru lansarea publicatiei De Correspondent, suma stransa depasind asteptarile initiatorului proiectului.

"Am strans peste un milion de euro, suma depasind estimarile noastre cu privire la suma necesara pentru lansarea cotidianului, prevazuta pentru luna septembrie", a declarat, pentru AFP, Rob Wijnberg, in varsta de 31 de ani, viitorul redactor-sef al publicatiei De Correspondent si unul dintre initiatorii acestui proiect.

Potrivit lui Wijnberg, De Correspondent va fi un cotidian "de calitate", care va pune accentul pe anchete si subiecte importante, dar si pe forme alternative de jurnalism.

Pentru a deveni "membru" al proiectului De Correspondent este suficient ca o persoana sa isi faca un abonament la viitorul cotidian. Valoarea unui astfel de abonament este de 60 de euro pe an.

Campania de strangere de fonduri se va incheia peste 14 zile, viitorul cotidian strangand pana in prezent 17.250 de membri.
"Niciodata pana in prezent si niciunde in lume nu au existat atat de multe persoane care au devenit membre ale unei noi platforme jurnalistice, aflata in constructie", se spune pe site-ul De Correspondent.



Citeste si