7 Iunie 2013
Topul brandurilor auto cu cele mai mari cheltuieli de publicitate
In ciuda predictiilor negative cu privire la evolutia pietei, producatorii auto nu stau pe loc la capitolul promovare. mediaTRUST, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de monitorizare, prezinta vizibilitatea brandurilor auto in publicitate, in primele cinci luni ale anului 2013.
10. Citroen
Cost:1,75 milioane euro, rate card
9. Toyota
Cost:1,86 mil. euro, rate card
8.Ford
Cost:1,98 mil. euro, rate card
7. Skoda
Cost: 2 milioane euro, rate card
6.Hyundai
Cost:2,14 mil. euro, rate card
5.Volkswagen
Cost:2,3 mil. euro, rate card
4. Nissan
Cost:3,59 mil. euro, rate card
3. Mercedes Benz
Cost:4,6 mil. euro, rate card
2. Renault
Cost:9,5 mil. euro, rate card
1. Dacia
Cost:9,51 mil. euro, rate card
Costurile brandurile sunt la rate card, valoarea efectiva platita de producatori pentru aparitii publicitare, discount-urile putand ajunge si la 90% din suma la rate card.
90% din publicitate pe TV
In ceea ce priveste mediatizarea, Dacia, Mercedes si Renault au avut cele mai multe aparitii.
Brandul auto cu cele mai multe materiale publicate in presa scrisa este Dacia, cu un total de 909 de materiale. Daca in topul vizibilitatii in publicitate Mercedes ocupa locul patru, in clasamentul aparitiilor in presa scrisa, brandul auto ocupa locul 2, cu 802 materiale. Locul trei il detine Renault, cu 726 de materiale. Urmeaza BMW cu 722 aparitii, Ford cu 650 si Volswagen cu 635.