14 August 2013

Cele mai mari 15 agentii de media au scazut cu aproape 180 mil. euro in criza



Cele mai mari 15 agentii de media buying si-au redus cifra de afaceri cu in jur de 182,7 milioane de euro intre 2008 si 2012, ca urmare a scaderii drastice a investitiilor in marketing, arata datele Ministerului de Finante centralizate de Wall-Street.ro intr-o analiza din seria de articole Wall-Street.ro "5 ani de criza".

Daca scaderea veniturilor a fost una majora, de circa 36%, in schimb, profitul celor mai mari jucatori din domeniul achizitiei de spatiu de publicitate s-a redus cu 1,6 milioane de euro (14%).

Pe de alta parte, numarul de angajati a scazut cu 87 de persoane.

Reducerea businessurilor de media a fost determinata de taierea bugetelor de publicitate (atat pentru creatie cat si pentru achizitia de spatiu de promovare) din cauza crizei care aproape a blocat consumul.

Astfel, daca in 2008, investitiile in media erau de 540 de milioane de euro, pentru anul acesta bugetele sunt estimate la circa 295 de milioane de euro, conform studiului Media Fact Book, realizat de agentia de media Initiative Romania. Un nou lider Ultimii cinci ani au insemnat totodata si o schimbare a liderilor in domeniu.

In timp ce in 2008 piata era dominata B.V McCann Erickson (agentia reuneste bugete de media, dar si de creatie), Zenith Media, Media Direction, MindShare Media si Initiative Media, de cativa ani liderul in domeniu este Media Investment, agentia de media a The Group, cel mai mare grup de comunicare de pe piata locala.

Agentia este urmata indeaproape de catre BV McCann Erickson, care anul trecut a avut un business de 49,8 milioane de euro, insa compania ruleaza atat businessul Universal McCann (UM), agentia de media a grupului McCann WorldGroup Romania, cat si pe cel de creatie. Oficialii McCann Erickson nu precizeaza cat reprezinta bugetele de media din businessul agentiei, insa, in urma cu cativa ani acestea insemnau in jurul a 85-90%.

Pe de alta parte, pe locul al treilea se afla Zenith Media Communications, agentia condusa de Maria Tudor si partea a grupului Centrade Saatchi&Saatchi.

"Zenith Media SRL s-a divizat in luna septembrie 2011, iar operatiunile s-au mutat la o noua entitate, Zenith Media Communications. Din acel moment, toate contractele, clientii si obligatiile au fost inregistrate pe noua companie”, preciza anul trecut pentru Wall-Street.ro, Radu Florescu, directorul general al Centrade Saatchi&Saatchi.

De asemenea, fata de 2008 a aparut un jucator nou, Aegis Media Central Services, companie infiintata dupa ce reteaua globala Aegis Media a cumparat in urma cu cinci ani agentia Tempo Media de la Dragos Grigoriu, unul dintre cei mai cunoscuti antreprenori din publicitate.

Nota:

* B.V McCann Erickson este entitatea juridica care reuneste atat bugetele de media cat si pe cele de creatie ale grupului McCann WorldGroup Romania.
** Zenith Media Communications a fost lansata in toamna lui 2011 dupa ce agentia Zenith Media s-a divizat, iar operatiunile i-au fost preluate de aceasta companie noua.



Citeste si