13 Septembrie 2013

Radu Florescu a vandut Zenith Romania catre francezii de la Publicis, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare



Grupul francez Publicis, unul dintre primele trei grupuri de comunicare la nivel mondial, a cumparat agentia Zenith Romania (Zenith Media Communications), a treia agentie de media pe piata locala, cu afaceri de 39,4 milioane de euro anul trecut, au anuntat oficialii celor doua entitati.

Prin aceasta tranzactie, ZenithOptimedia, agentia de media a grupului Publicis va prelua controlul Zenith Romania, companie care anterior era doar afiliata agentiei.

Lansata in anul 2000 de catre Maria Tudor si Radu Florescu, Zenith Romania este o agentie care ofera servicii integrate de media incluzand achizitie si planificare de spatiu de publicitate, strategie de comunicare, digital, cercetare si evaluarea a investitiei veniturilor.

Actionarii Zenith Media Communications sunt Radu Fracis Florescu (1%), Maria Tudor (5%) si compania cipriota Peziona Enterprises Limited (94%), potrivit celor mai recente date de la Registrul Comertului.

Compania are peste 50 de angajati si clienti locali si internationali precum Carrefour, Reckitt Benckiser, L’Oréal, Nestlé, ING Group si Mercedes-Benz.

In 2012, agentia a avut afaceri de 39,4 milioane de euro si un profit net de 1,6 milioane de euro, conform Ministerului de Finante.

Biroul de la Bucuresti este unul dintre cele aproximativ 250 ale retelei ZenithOptimedia la nivel mondial si face parte din regiunea ZenithOptimedia Nord, Centru si Estul Europei, o zona care inregistreaza printre cele mai mari cresteri la nivelul companiei.

"Cu pozitia foarte buna pe care o are pe piata, Zenith Romania contribuie semnificativ la cresterea din rgiune”, a declarat Nicole Pruesse, CEO al ZenithOptimedia pentru regiunea Europei de Nord, Centrale si de Est.

Pe de alta parte, Maria Tudor, directorul general al Zenith Romania, a declarat ca aceasta este ultima faza a integrarii agentiei in reteaua globala ZenithOptimedia. Ea a adaugat ca tranzactia este o dovada de angajamentului pe care grupul Publicis l-a fata fata de piata romaneasca.

Radu Florescu, directorul general al Centrade Saatchi&Saatchi, grupul care a vandut compania va ramane in boardul Zenith Romania.

„Dupa mai bine de un deceniu in care am construit Zenith alaturi de Maria Tudor si de echipa, suntem fericiti sa ne aflam in viitor alaturi de Publicis”.

Zenith Romania (Zenith Media Communications) face parte din grupul Centrade Saatchi&Saatchi, grup condus de Radu Florescu si care mai include agentiile: Saatchi&Saatchi (creatie), Saatchi & Saatchi X Publicitate (organizare de eveniment – BTL), Saatchi & Saatchi Public Relations (relatii publice), Pantone Studios (productie), Kubis Interactive - cu birouri in Bucuresti si Houston (online), Chainsaw Europe (servicii de post-productie audio & video), Epidemic (agentie de comunicare; fonduri publice) si Cable Direct (regie de vanzari).

Fotograf: Mircea Dragos



Citeste si