Lemnaru, Mercedes-Benz: De la inceputul crizei ne-am orientat catre online si am targetat direct clientii
Criza economica a dus la orientarea bugetelor Mercedes-Benz Romania catre online si targetarea directa a clientilor si potentialilor clienti, a declarat Ioana Lemnaru, manager de marketing si vanzari pentru divizia Vans a producatorului auto german.
Bugetul de marketing al diviziei Vans pentru acest an a fost aproape similar cu cel din 2012, insa managerul nu a precizat care este valoarea acestuia.
"Comparativ cu inceputul anului 2008, bugetul de marketing al diviziei Mercedes-Benz Vans este usor redus, tinand cont ca 2008 a fost anul declansarii crizei economice si destabilizarii situatiei vanzarilor de pe piata de autovehicule comerciale usoare. Schimbarea, in cazul nostru, a insemnat orientarea cu preponderenta catre mediul online si targetarea directa a clientilor sau potentialilor clienti prin diferite actiuni de marketing, aducandu-i mai aproape de produsele si serviciile pe care le oferim. De asemenea accentul s-a mutat de pe mediile clasice catre evenimente si actiuni in care clientii si potentialii clienti sau jurnalistii au putut testa autovehiculele noastre", a mai spus Lemnaru.
In general, in cadrul Mercedes-Benz Romania, bugetul alocat fiecarei divizii se calculeaza in functie de obiectivele de vanzari stabilite si de marile lansari programate pentru acel an.
Anul acesta cea mai mare investitie a fost facuta in noul autovehicul comercial usor Sprinter. Modelul Sprinter este si cel care a inregistrat cele mai mari vanzari in primele sase luni ale anului pe piata locala, conform datelor oferite de Ioana Lemnaru.
Brandul auto cel mai vizibilDe asemenea, divizia Mercedes-Benz Vans din Romania ocupa primul loc la vanzari in Europa, potrivit aceluiasi oficial al companiei.
Mercedes-Benz a fost brandul cel mai vizibil in Romania de la inceputul anului si pana la finalul lui octombrie, atat prin materiale jurnalistice, cat si prin publicitate, conform unei analize a companiei de monitorizare Mediatrust Romania. Astfel, Mercedes a avut 1.802 de materiale in presa scrisa si pe televiziun, BMW a numarat 1.692 de materiale, iar Audi a avut 1.042 de materiale.
Tot in perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2013, Mercedes a fost brandul cu cele mai multe reclame inregistrate – 2.953, acestea valorand la rate card (bugete brute, fara discount) peste cinci milioane de euro.