16 Decembrie 2013

Adevaratul "Miracol de Craciun" din aeroport: rezultate vs. asteptari pentru reclama WestJet



Cel mai viral video al sezonului, in care pasagerii companii aeriene WestJet din Canada primesc cadouri in loc de bagaje, a atins 19 milioane de vizualizari pe YouTube, desi initial a fost estimat un numar de 800.000 de vizualizari, scrie Forbes.

Clipul a dovedit ca este intr-adevar un miracol de Craciun, mai ales ca WestJet si-a facut reclama viral in 200 de tari in doar cinci zile, printr-o strategie de marketing ingenioasa in care l-a folosit pe Mos Craciun. Richard Bartrem, vicepresedintele departamentului de comunicare la WestJet, a declarat ca initial se astepta la 800.000 de vizualizari pe YouTube si ca filmuletul a „circulat” prin tari de pe toate continentele, inclusiv in Malaezia, Japonia, Polonia, Marea Britanie si Australia.

„Pentru o reclama traditionala, ai putea cheltui o suma de sase cifre pentru o singura productie”, a explicat reprezentantul companii aeriene, a doua ca marime in Canada. Bartrem nu a spus cat a costat campania cu cadouri, insa a subliniat ca „este ceva despre care oamenii vor sa vorbeasca”, ceea ce a facut ca video-ul sa fie „plimbat” intre atatia utilizatori pe Internet.

Compania WestJet le-a facut o surprinza calatoriilor care asteaptau pe aeroportul din Toronto cursa spre Calgary. In acest timp, Mos Craciun i-a rugat sa spuna ce cadouri isi doresc de sarbatori. Asa ca, pe durata cursei spre destinatie, 150 de angajati ai companiei aeriene au dat buzna in magazine si au cumparat cadourile mentionate de cei 250 de pasageri. Totul s-a desfasurat in 3 ore si 53 de minute, atat cat a durat zborul dintre Toronto si Calgary, unde calatorii au primit cadouri in loc de bagaje pe banda speciala din aeroport.



Citeste si