20 Ianuarie 2014

Imola Zoltan, McCann PR: 2013 a fost cel mai dificil an de cand conduc agentia



Anul trecut a fost cel mai dificil an de la preluarea conducerii agentiei in 2004, din cauza scaderii bugetelor clientilor, a declarat pentru Wall-Street.ro, Imola Zoltan, directorul general al McCann PR, cea mai mare agentie de relatii publice de pe piata locala, cu afaceri de 3,5 milioane de euro anul trecut.

McCann PR are in portofoliu in jur de 30 de clienti printre care Coca-Cola Romania, Heineken, McDonald’s, Enel, Chevron, HTC, Provident, Berlin-Chemie Menarini, Eco-Rom Ambalaje, Unilever, Konica Minolta, Ymens, City Insurance, Honeywell, Federal Mogul, Carrefour, MSD, Medtronic, Canon ori Symantec.

“Anul 2013 a fost un an dificil, poate cel mai dificil de cand conduc agentia. Din fericire insa, portofoliul nostru de clienti este destul de diversificat si am reusit sa compensam cu clienti din categoriile care au avut cel mai putin de suferit in urma apatiei generalizate a consumatorilor sau a comportamentului precaut al companiilor. Adica, au fost bugete mai mici dinspre FMCG, dar mai mari in zona de IT si energie. Cifra de afaceri a companiei este similara cu cea din 2012,adica in jur de 3,5 milioane euro, dar profitul a scazut. Nu avem in cifrele exacte, insa anul trecut am avut in medie fee-uri mai mici la acelasi volum de activitate”, explica Zoltan.

Pentru anul acesta managerul mizeaza pe o crestere de pana in 10% a cifrei de afaceri, compania urmand sa puna accentul pe clientii din IT, energie, FMCG si sectorul financiar-bancar.

“Obiectivele sunt retentia clientilor actuali, cresterea portofoliului de clienti mai ales in categoriile de piata in care inca nu lucram si diversificarea serviciilor oferite”, afirma oficialul.

Printre categoriile in care Imola Zoltan isi doreste sa castige clienti se numara domenii precum beauty, auto, media&entertainment, turism sau produse lactate. Ea nu a precizat in ce consta diversificarea serviciilor agentiei.

In acest moment pentru McCann PR lucreaza 38 de angajati, iar in perioada urmatoare compania va face noi angajari.

Competitia accerba influenteaza cel mai mult piata de PR

“Cred ca anul acesta, uitandu-ma si pe cifrele macro si pe diferitele previziuni date de expertii din piata, va fi ceva mai bine decat in 2013. Sper sa asistam la o revigorare a consumului incepand cu martie-aprilie si ca atare si la o crestere a bugetelor alocate comunicarii catre consumatori. Sa nu uitam insa ca anul acesta e unul electoral, ceea ce, din experienta, stim ca e destul de bulversant pentru mediul de business”, afirma sefa McCann PR.

Ea a adaugat ca in ceea ce priveste tendintele, cel mai important lucru care va influenta piata este competitia puternica intre agentiile de pe piata.

“Exista marile grupuri de comunicare care au in componenta agentii de PR puternice si care isi vor imparti marii clienti cu bugete semnificative in comunicare, multe agentii medii si mici care vor lupta pentru supravietuire si vor oferta servicii la preturi mai scazute si multi freelanceri, adica oameni care vin din marile agentii sau departamente de comunicare din companii si care pentru fee-uri mici vor oferi servicii de comunicare foarte specializate/nisate pe nevoile clientilor”, spune Imola Zoltan.

Domeniul relatiilor publice era estimat la circa 30 de milioane de euro anul trecut, iar majoritatea managerilor din piata mizau pe o crestere a pietei de circa 5-10%. Cei mai mari jucatori din PR (in functie de cifra de afaceri din 2012) sunt McCann PR, Graffiti Public Relations, Nicola Porter Novelli, GMP PR si Oxygen PR.



Citeste si