6 August 2014

McDonald's pregateste un proces de rebranding: urmeaza un nou meniu si o remodelare a magazinelor



Printre vanzarile anemice, probleme cu plata angajatilor si o reputatie din ce in ce mai proasta in ceea ce priveste dieta produselor sale, McDonald’s anunta ca se va concentra in urmatoarele 18 luni pentru a-si creste reputatia ca destinatie pentru mancare ieftina si de calitate. Sau, dupa spusele celor de la AdWeek, putem numi acest proces "McCautareadeSine".

Bloomberg Business a raportat ca managementul McDonald’s le-a transmis investitorilor ca urmatorul an si jumatate va insemna o regrupare, o schimbare care nu va implica un nou logo sau un alt design. In schimb, lantul de magazine se va concentra pe imbunatatirea serviciului clientilor, ajustarea meniului si regandirea instrumentelor de marketing, in mod particular in mediul online. Conform analistilor din mediul social de la Infegy, 38% dintre conversatiile din mediul online despre McDonald’s au fost negative.

Urmand mai degraba pasii firmei Chipotle, care conform Media Bistro, a depasit lantul de magazine fast-food in vanzari, McDonald’s promite sa adauge carne de vita organica si mai multe fructe si legume in meniul sau. In plus, isi va remodela restaurantele, adaugand mai multe locatii si oferind si Wi-fi.

Directorul executiv al companiei, Don Thompson, a spus, in timpul unei sedinte de analiza a vanzarilor, ca scopul este sa faca din McDonald’s un brand mai respectat, cu un nivel de incredere sporit si sa creeze un mediu in care clientii sa se simta bine si sa revina. Fanii lantului de restaurante nu trebuie sa se ingrijoreze ca meniurile de baza se vor pierde prin acest rebranding. Big Mac-ul, cartofii prajiti, Egg McMuffin, care insumeaza 40% din vanzarile companiei, vor ramane in meniu.

In Romania, McDonald’s a lansat, la restaurantul din Piata Romana, noua colectie de salate a la Chef Nicolai Tand.

La nivel global, conform Marketing.com, McDonald’s isi va remodela intreaga oferta, incluzand businessul si valoarea acestuia, serviciile oferite, marketingul si meniul, in campania care va dura pana la inceputul anului 2016. Rachel Catanach, directorul FleishmanHillard din Hong Kong a sugerat faptul ca McDonald’s ar trebui sa inteleaga factorii de impact pe diferite piete. “In China si Hong Kong, este vorba de siguranta alimentara. In alte piete este vorba de dieta impusa de alimentele vandute sau probleme legate de serviciul cu clientii. O rebranduire va avea un impact serios doar daca McDonald’s va rezolva problemele de business cu care se confrunta de foarte multa vreme, incluzand integritatea lantului de aprovizionare si calitatea serviciilor. In caz contrar, rebranding-ul va fi la fel de util ca si un bandaj pe o rana adanca", a declarat acesta.



Citeste si