3 Septembrie 2014

Seful gigantului WPP, optimist: de unde vine cresterea in publicitate



Martin Sorrell, seful gigantului de publicitate WPP, vrea ca 45% din veniturile pe urmatorii 5 ani sa provina din new media si din piete emergente, precum India, Brazilia sau China, informeaza The Guardian.

Martin Sorrell a reiterat tinta WPP pentru cresterea cifrei de afaceri din mediul digital si din cresterea pietelor emergente pana la nivelul de 45% din veniturile obtinute pe urmatorii cinci ani. Managerul, incurajat de esecul fuziunii dintre Publicis si Omnicom, a declarat ca WPP isi va imbunatati tintele de crestere a veniturilor.

Tinta initiala era aceea ca 35%, chiar 40% din veniturile totale, sa fie din new media si din piete precum Brazilia, India sau China. Dar acum tinta a ajuns la 45% pentru urmatorii 5 ani. Sorrell a setat valoarea tintei de crestere cand Publicis si Omnicom, companiile de pe locul 2 si 3, au anuntat ca vor fuziona intr-o afacere de 35 de miliarde de dolari. Tintele WPP au fost vazute ca o contra-masura agresiva pentru cresterea afacerii. Desi fuziunea n-a mai avut loc, Sorrell a decis sa mentina acele tinte de venit.

Cel mai mare grup de servicii de marketing si-a marit veniturile cu 2,7% ajungand la 5,45 miliarde de lire sterline in primele 6 luni. Profitul inainte de plata taxelor a crescut cu 15% ajungand la 491 milioane de lire sterline. Cresterea organica, o masura cheie urmarita de catre investitori, a fost de 4,1% in prima jumatate a anului si de 10,2% in cea de-a doua jumatate.

Vanzarile comparate cu anul anterior au crescut cu 4,3% in America de Nord la 1,68 miliarde de lire sterline in prima jumatate. Marea Britanie a avut o crestere de 6,9% ajungand la 665 milioane de lire sterline. Pietele din Europa de Vest au avut vanzari mai slabe, cresterea fiind de doar 0,6% ajungand la 1 miliard de lire sterline. Vanzarile in celelalte piete au crescut cu 5,5% ajungand la 1,4 miliarde de lire sterline.

Vanzarile din publicitate si achizitia de produse media de catre WPP, motorul din spatele acestui grup au reprezentat 44% din totalul de vanzari, crescand cu 5,9% in prima jumatate la 2,1 miliarde de lire sterline. Managementul investitiilor din date a crescut cu doar 12% ajungand la 843 de milioane de lire sterline. Divizia de PR, care include agentii precum Ogilvy si Cohn & Wolfe, a crescut cu 2,7% ajungand la 430 de milioane de lire sterline. WPP a declarat ca pentru acest an compania asteapta o crestere neta a vanzarilor de peste 3%.



Citeste si