11 Septembrie 2014

TOP: 10 reclame care te vor soca



Se numeste “publicitate socanta” (shockvertising). Mai exact acele reclame care iti raman in memorie prin mesaje care fac referire la violenta, sexualitate extrema sau subiecte tabu. Printre pionierii acestui tip de publicitate se numara retailerul de imbracaminte Benetton, care a lansat o campanie controversata in 1980.

Women Need To Be Seen As Equal - 2013

O campanie semnata de UN Women care utilizeaza motorul de cautare Google pentru a ilustra cat de extins este fenomenul misoginiei.

Sursa foto: UN Women


"Your skin color shouldn't dictate your future" (Franta, 2013)

Liga Internationala impotriva Rasismului si Antiseminitismului a realizat acest print pentru a ilustra rasismul.

Sursa foto: Licra


"Think of Both Sides" (Rusia, 2013)

Ekburg.ru trage un semnal de alarma cu privire la neatentia la volan.

Sursa foto: Coloribus.com


"Liking isn't helping" (Singapore, 2013)

Crisis Relief Singapore a castigat cu aceasta campanie premiul cel mare la festivalul de publicitate de la Cannes, o aluzie la faptul ca oferind un simplu Like pe o retea de socializare nu ajuti o cauza disperata.

Sursa foto: Crisis Relief Singapore


"School" (Thailanda, 2010)

Prachachat Newspaper avertizeaza cu privire la rolul presei in asigurarea transparentei.

Sursa foto: Coloribus.com


"Smoking is being a slave to tobacco" (Franta, 2010)

Asociatia Drepturilor Nefumatorilor a atras multe critici pentru aceasta campanie anti-fumat.

Sursa foto: Droits des Non Fumeurs


"Don't Cut a Dream" (Italia, 2009)

Mettiamocilatesta.it a folosit un Mos Craciun decapitat pentru a indemna companiile sa continue sa aloce bani pentru publicitate.

Sursa foto: Mettiamocilatesta.it


"Seal" (Franta, 2005)

Asociatia Humans for Animals trage un semnal de alarma cu privire la actele de cruzime asupra animalelor.

Sursa foto: Coloribus.com


"Fashion Junkie" (China, 2007)

Prin aceasta reclama producatorul de imbracaminte Sisley trage o linie subtire intre dependenta de droguri si moda.

Sursa foto: Sisley


"United Colors| (1980-1990)

Retailerul de imbracaminte Benetton a folosit in aceasta campanie o imagine in care activistul David Kirby moare, acesta suferind de SIDA.

Sursa foto: Benetton.com




Citeste si