16 Septembrie 2014

TOPUL celor mai vechi reclame care au schimbat lumea: Marlboro, Volkswagen si Apple, printre cele mai populare branduri



Primul anunt publicitar a aparut intr-un ziar din America in 1704 cand cineva a incercat sa vada o casa in Long Island. Insa de atunci, industria publicitara a fost intr-o continua transformare. Cele mai bune campanii publicitare au influentat modul in care comunicam sau interactionam intre noi, modul in care ne imbracam, modul in care ne comportam. Cu alte cuvinte, modul de viata. Pe acest considerent am ales, potrivit Business Inisider, cele mai populare reclame care au modelat, intr-un fel sau altul, cultura noastra.

1. I WANT YOU

Unchiul Sam a motivat tinerii americani trimisi sa lupte in Primul Razboi Mondial. Imaginea omului cu barba, par alb si palarie cu drapel, care spune vizual "I WANT YOU" s-a dovedit a fi atat de populara incat a fost printata si recunoscuta drept poster pe durata razboiului. Libraria Congresului a afirmat ca peste patru milioane de copi au fost printate in intervalul anilor 1917-1918.


2. We Can Do It

Uneori o campanie publicitara poate castiga o semnificatie mult mai mare fata de ceea ce reprezinta ea de fapt. Asa s-a intampla cu reclama "We Can Do It" care infatiseaza o femeie cu atitudine la locul ei de munca. Intial, posterul a fost creat ca un suport moral pentru femeile care lucrau in fabricile Westinghouse, in timpul celui de Al Doilea Razboi Mondial.

Sursa foto: Shutterstock/ We Can Do It


3. The Marlboro Man

Barbatul Marlboro sau The Marboro Man a cimentat reputatia tigarilor cu acelasi nume, ca fiind destinate barbatilor puternici, care fumeaza datorita statutului lor. Insa inainte de acest concept, tigarile Marlboro erau cunoscute drept tigari pentru femei.

Sursa foto: Euro-Cig.com


4. Volkswagen - Gandeste in miniatura

Campania celor de la Volkswagen "Gandeste in miniatura", creata de agentia de publicitate Doyle Dane Bernbac, a revolutionat modul in care corporatiile relationeaza cu clientii lor si i-a impulsionat pe acestia sa-si expuna nemultumirile legate de produsele anilor 1950. In timp ce alti producatori auto au iesit in evidenta cu ajustari de lux, Volkswagen s-a axat pe utilitate masinilor mici si durabile, printr-o reclama care a evidentiat clar acest lucru.

Sursa foto: Visual News


5. Prietenii nu isi lasa prietenii sa conduca sub influenta alcoolului

In 1983, Ad Council a lansat un spot care s-a viralizat destul de repede: "prietenii nu isi lasa prietenii sa conduca sub influenta alcoolului". Pe atunci, conducatorii auto, in stare de ebrietate, erau implicati in 50% din accidentele de masini care au avut loc in acea perioada. Insa odata cu lansarea acestui spot, procentul a scazut la 31%.

Sursa foto: Advertising Educational Founding


6. Apple si Liga Nationala de Fotbal

Apple a ales sa introduca pe piata calculatorul Macintosh pe durata concursului Ligii Nationale de Fotbal din 1984, apeland la o reclama video, care sustine ca pe langa viziunea lui George Orwell, anul 1984 a fost un an in care tehnologia a fost folosita drept instrument revolutionar.

Sursa foto: captura Youtube/ Apple 1984 Super Bowl Commercial Introducing Macintosh Computer


7. Nike - Just do it

Prima reclama Nike "Just do it" a infatisat un jogger de 80 de ani, pe nume Walt Stak, care alearga 17 mile in fiecare zi, de-a lungul Podului Golden Gate. Mesajul a fost simplu, dincolo de orice explicatie: oricine poate fi atlet daca isi doreste acest lucru; tot ceea ce trebuie sa faci este sa incalti o pereche de pantofi pentru alergat si "sa o faci/do it".

Sursa foto: Ad Week


8. Joe Camel

Compania de tutun R.J.Reynolds a vrut sa sarbatoreasca cea de 75-a aniversare a brandului de tigari Camel, in anul 1988, cu o reclama atragatoare care iti "fura privirea". Din aceasta ideea a reiesit un poster animant care intruchipeaza mascota brandului.

Sursa foto: Euro-Cig.com


9. Red Bull

In octombrie 2012, Felix Baumgartner a sarit pe Pamant de la 24 de mile in spatiu, tot acest experiment facand parte din campania de promovare Red Bull. Intr-o clipa Felix a devenit prima persoana care a spart bariera sunetului, fara niciun ajutor vehicular, iar Red Bull a sintrecut recordul de 8 milioane de vizionari live ale evenimentului, "aruncand in aer" retelele de socializare.

Sursa foto: captura Red Bull Stratos.com


10. Fa-ti timp pentru o pauza de cafea!

La mijlocul anilor 1950, un anunt publicitar al Biroului Pan-American a incurajat lucratorii sa gaseasca in fiecare zi timp pentru o pauza de cafea. Acest lucru a intrat, incet, incet, in obisnuinta, astfel ca aceasta pauza s-a transformat in ceea ce oameni aveau nevoie. In 1964, Uniunea Muncitorilor a amenintat ca va intra in greva daca nu li se va include in contractul de munca pauza de cafea.

Sursa foto: Rogers Familly Company




Citeste si