16 Octombrie 2014

Dobre, ECD al agentiei din spatele farsei anului in retail: Razboiul preturilor face ca brandurile sa isi gaseasca mai greu o personalitate



Razboiul preturilor in retail face ca brandurile sa isi gaseasca mai greu o personalitate si duce creatia spre mediocritate, considera Catalin Dobre, executive creative director al agentiei McCann si cel care a semnat campanii precum Ghita Ciobanul si magazinul Mega Image deschis in redactia Times New Roman.

Catalin Dobre, executive creative director McCann Romania, va fi prezent la retailArena – Innovation in Retail, eveniment organizat de wall-street.ro intre 4 si 6 noiembrie, la hotel Howard Johnson din Capitala.

McCann Worldgroup a fost desemnata reteaua de publicitate a anului pentru al doilea an consecutiv la Golden Drum 2014, cel mai important festival de publicitate din regiune. McCann Bucuresti a fost si in acest an cea mai premiata agentie din reteaua McCann si din Romania. Campania cu Ghita Ciobanul si magazinul Mega Image deschis in redactia Times New Roman, se numara printre actiunile apreciate la Golden Drum.

Wall-Street: Este zona de retail o zona permisiva din perspectiva creativitatii? Cum ar trebui sa arate in opinia ta o campanie pe zona de retail? Cum sunt aceste campanii in realitate? Ce ar trebui imbunatatit?
Catalin Dobre:
Razboiul preturilor face ca brandurile sa isi gaseasca mai greu o personalitate si duce creatia spre mediocritate. Miza retailerilor ar trebui sa fie sa inoveze experienta oamenilor la cumparaturi, sa ii surprinda, sa le depaseasca asteptarile. Pentru asta e nevoie de multa munca, de multa creativitate si de o echipa client-agentie care sa lucreze foarte strans impreuna. O campanie de succes in retail ar trebui sa imbunatateasca un proces, sa aduca o experienta noua, sa inspire oamenii sa faca ceva ce n-au mai facut pana atunci, sa isi puna amprenta asupra business-ului.

Wall-Street: Ce v-a inspirat pe voi sa faceti campania “Play with your inspiration”? Ati facut-o sperand la premii? (stiu ca ati castigat un premiu Effie cu aceasta campanie)
Catalin Dobre:
Cand am facut campania “Play with your inspiration” am incercat sa imbunatatim exprienta oamenilor la cumparaturi atunci cand viziteaza un Mega Image. Am vrut sa o transformam din ceva strict functional intr-o joaca. Campania a trebuit doar sa seteze regulile acestui joc si apoi sa ii lase pe oameni sa il incerce in magazine. Toata lumea stie ca orice lucru te duce cu gandul la altul si asa mai departe. Asa se nasc ideile. De ce sa nu ne folosim de asta si la cumparaturi? “Play with your insipiration” e o platforma care functioneaza cu succes dupa aproape doi ani de la lansare si care probabil va continua si pe viitor. Se va schimba, va evolua, dar va avea acelasi scop: sa ii inspire pe romani la cumparaturi. Probabil ca va aduce premii in continuare, dar nu asta e scopul ei principal. Premiile sunt o rasplata pentru munca bine facuta, nu un punct de plecare.

Wall-Street: Se pot castiga premii de creativitate pe zona de retail? Ati castigat la recent la Clio si Cannes cu un produs FMCG? Credeti ca este realizabil un premiu la Cannes cu Mega Image?
Catalin Dobre:
Avand in vedere ca anul asta Harvey Nichols a castigat nu mai putin de 4 Grand Prix-uri la festivalul de la Cannes, as zice ca se poate. In fiecare an vad cate o campanie a unui retailer care sa vina cu ceva surprinzator. Acum trei ani Tesco venea cu o inovatie si aducea supermarket-ul la metrou. Apoi Emart a reusit sa promoveze un happy hour cu ajutorul unui QR code facut din umbra care devenea vizibil doar la pranz. In lume sunt multe branduri de retail curajoase si sigur Mega Image e unul dintre ele. Avem o echipa client-agentie super ambitioasa in spate si de-aici nu pot sa iasa decat lucuri bune. Campania “Prank the prankster” fost shortlistata la Golden Drum anul acesta. Orice drum incepe cu primul pas :)



Citeste si