13 Ianuarie 2015

Ce trebuie sa stie brandurile despre Millennials, consumatorii cei mai inclinati catre cautarea fericirii



Millennials, cunoscuti si ca "generatia Y", sunt consumatorii cu cea mai mare inclinatie catre fericirea individuala, pentru care cele mai importanti factori in viata sunt sanatatea, stabilitatea financiara, cariera, educatia si urmarirea propriilor visuri, potrivit unui studiu ZenithOptimedia.

Generatia Millennials, din care fac parte cei cu varste intre 18 si 34 de ani, resping atat manifestrile generatiei Baby Boomer (nascute in perioada de explozie demografica de dupa cel de-Al Doilea Razboi Mondial), cat si aspiratiile consumaeriste ale tinerilor din anii `80 si `90.

Daca generatiile anterioare aveau idealuri hedoniste (cultul placerii), cei din generatia Millennials pun pe primele locuri sanatatea, stabilitatea financiara, cariera, educatia si urmarirea propriilor visuri si pasiuni. In plus, tinerii din aceasta generatie au nevoie sa detina controlul pentru a se bucura de avantajele libertatii. Astfel, studiul arata ca cei care au controlul asupra pasiunilor si intereselor lor sunt cu 55% mai fericiti, iar cei care detin controlul asupra vietii sociale sunt cu 35% mai fericiti.

Felul in care Millennials abordeaza fericirea are implicatii profunde asupra marketingului de brand, atitudinea acestora fata de viata fiind modelata de recesiunea extinsa, dezvoltarea tehnologica si extinderea libertatilor individuale.

Millennials si social media

Spre deosebire de cei nascuti dupa anii `80, care au inclinatii mai degraba consumeriste, pentru generatia Y primeaza "experientele memorabile" in fata bunurilor detinute. Asta explica si importanta retelelor sociale pentru acestia, social media fiind principala platforma de expunere a povestilor de viata.

In ceea ce priveste perspectiva asupra maturitatii, Millennals pun pe primul loc rezolvarea problemelor (47%), luarea deciziilor (59%) si independenta financiara (60%). La spectrul opus sunt valorile materiale, astfel ca doar 17% considera ca a-si cumpara o casa ii face maturi, in timp ce 20% considera casatoria un indicator al maturitatii. Mai putin de jumatate, respectiv 39% vad in plecarea din casa parintilor un element cheie al maturitatii lor.

Manifest de Marketing pentru branduri

Rezultatele acestui studiu au fost sintetizate intr-un "Manifest de Marketing" care se adreseaza brandurilor, in vederea atragerii generatiei Y:

  • Ii ajuta pe cei din generatia Millennials sa aiba o viata mai implinita
  • Ii ajuta sa performeze la adevaratul potential
  • Le ofera experiente de brand memorabile
  • Le permite sa ia decizii intelepte
  • Ii ajuta sa isi construiasca propria poveste de viata
  • Le ofera si le faciliteaza controlul
  • Respecta relatia cu brandul

Studiul a luat in calcul 6000 de millennials din 10 tari, respectiv Argentina, Australia, China, Franta, Mexic, Rusia, Spania, Emiratele Arabia, Anglia si SUA.



Citeste si