13 Mai 2015

BRAT: Romanii tot mai interesati de moda. Scade interesul pentru stiri generaliste, auto si sport



Utilizatorii romani de internet sunt mai putin interesati de stiri generaliste, informatii auto si sport, preferand noutatile despre moda si vestimentatie, conform unui studiu realizat de Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT) intre decembrie 2014 si februarie anul acesta.

De asemenea, tot mai multi romani intentioneaza sa achizitioneze servicii turistice si bilete de avion, acest aspect fiind influentat probabil si de faptul ca multi utilizatori isi pregateau concediul pentru 2015 in intervalul masurat.

Dintre cei 10,5 milioane de utilizatori de internet, circa 6,8 milioane locuiesc in orase.

„Consumul de internet din mediul urban ramane in continuare mai ridicat fata de cel din mediul rural, audienta siteurilor web la modul general fiind distribuita astfel: aproximativ 65% utilizatori provin din mediul urban si aproximativ 35% utilizatori din mediul rural. In ceea ce priveste tipul dispozitivelor de pe care utilizatorii acceseaza zilnic internetul, se contureaza o crestere a dispozitivelor mobile (smartphone si tableta), fata de perioada septembrie 2014 – noiembrie 2014, procentul acestora crescand de la 41,7% la 48,5%”, precizeaza studiul BRAT

In ceea ce priveste profilul utilizatorilor din punct de vedere al varstei, in mediul rural, internetul este accesat mai ales de tineri. Astfel, 83% dintre acestia sunt intre 14 si 44 de ani. In mediul urban utilizatorii cu varsta de peste 44 de ani castiga teren, ajungand la un procent de 25% din cei aproximativ 6,8 milioane de persoane care acceseaza internetul.



Citeste si