9 Decembrie 2015

Romanii, cei mai dornici sa foloseasca mai multe ecrane simultan. Advertiserii nu utilizeaza aceasta caracteristica



Aproximativ 90% dintre romani folosesc mai multe ecrane in acelasi timp, iar 79% dintre ei folosesc smartphone-ul in timp ce se uita la televizor, potrivit Multiscreen Study, un studiu de cercetare regional dezvoltat de agentia de media MEC.

Studiul s-a desfasurat pe un esantion de 5000 de persoane din 5 tari: Polonia, Cehia, Ungaria, Romania si Rusia, iar Romania inregistreaza cele mai mari procente in randul tarilor din regiune in ceea ce priveste procentul de multiscreening.

La nivel regional, majoritatea respondentilor folosesc televizorul si acceseaza internetul in acelas timp, iar aproximativ jumatate dintre ei folosesc smartphone-urile sau tabletele in acest sens.

De altfel, ecranele secundare, respectiv mobilul si tableta, reprezinta principalele surse de acces.

Pe de alta parte, doar 30% din reclamele TV din Romania incurajeaza telespectatorii sa le viziteze website-urile, iar numai 60% dintre site-uri au versiune pentru mobil. Din acest punct de vedere, Romania se claseaza in coada clasamentului la acest capitol.

“Ne incurajam toti clientii sa profite de sinergia TV si online. Primul pas este trimiterea catre un site online optimizat pentru mobil. Aceasta nu este suficient insa. Oferim din ce in ce mai mult produse de comunicare complexe care sa maximize efectul investitiei TV-online. De exemplu putem sa <<ascultam>> comunicarea TV si sa livram comunicare corelata in timpul aceleiasi pauze publicitare pe smartphone sau tableta", afirma Dana Seserman, head of digital in cadrul MEC Romania.

Agentia a dezvolat AdQuantum, o metodologie proprietare prin care poate masura performantele de business determinatate de comunicarea prin televiziune si online

“Astfel am observat ca exista o sinergie puternica intre comunicarea TV si online: folosirea amandurora corelat aduce beneficii aditionale pe indicatori de business precum notorietate, dar si intentie de cumparare” spune Victor Rotariu, Head of Analytics and Insights, MEC Romania.

Studiul a fost realizat prin metoda CAWI in perioada septembrie-octombrie 2015 pe un esantion de 5.000 de utilizatori de internet, cu varste de peste 15 ani din Romania, Cehia, Ungaria, Polonia si Rusia (in Rusia doar orase de peste 100.000 de locuitori), MEC Analytics & Insight.

MEC Romania este una dintre cele mai mari agentii de media de pe piata locala



Citeste si