26 Septembrie 2016

(P) Forbes CEE Forum 2016: Europa are nevoie de antreprenori; cercetarea si dezvoltarea trebuie sa avanseze, iar rata saraciei sa scada



Forbes Romania, a adunat la aceeasi masa principalii actori din mediul, economic si politic din Europa Centrala si de Est pe parcursul celor doua zile de discutii din cadrul celei de-a III-a editii a CEE Forum. Astfel, peste 40 de speakeri si aproape 500 de invitati au fost prezenti in sala in cele doua zile.

Pe langa teme politice si sociale, au avut loc dezbateri despre eforturile pe care tarile din regiune ar trebui sa le faca pentru a deveni mai atractive pentru investitorii ce cauta tari cu potential mare de dezvoltare pe termen lung.

In deschiderea evenimentului, oficialii invitati au oferit detalii despre situatia economica a tarii noastre si au trasat directiile care ar face Romania o tara si mai interesanta pentru atragerea investitiilor straine.

“Romania a inregistrat progrese importante in ceea ce priveste scaderea deficitului. Consemnam o crestere economica de 3,4% in ultimii trei ani, crestere care poate parea nu suficient de buna sau de rapida, dar care a depasit multe alte cresteri economice. In ceea ce priveste stabilitatea preturilor, inflatia din tara noastra este la momentul actual scazuta. Aceasta va reveni pe un teritoriu pozitiv. De asemenea, stabilitatea financiara se afla in cele mai bune pozitii macroeconomice din trecutul post-comunist al Romaniei”, a detaliat Mugur Isarescu, Guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei. In acelasi timp, Guvernatorul a subliniat evolutia favorabila a investitiilor straine pe plan local, ce a inceput inca din anul 2000.

Manuel Costescu, Secretar de stat in cadrul Invest Romania , a completat: ”Ideea noastra pe viitor este urmatoarea: trebuie ca toate orasele sa inceapa sa se promoveze, sa existe un format prin care institutiile care exista la nivel de consiliu judetean, de exemplu, sa inceapa sa promoveze eficient celelalte regiuni. Am demarat deja discutii cu parcurile industriale pentru a le putea promova. S-a ajuns ca Romania sa aiba acum, din 2008, cel mai mare numar de angajati, dupa investitiile straine care au avut loc”.

Unele dintre cele mai importante concluzii la care au ajuns invitatii din cadrul panelurilor sunt legate de puterea pe care o are antreprenoriatul in cresterea si crearea de locuri de munca pentru tarile Europei Centrale si de Est. Iar pentru asta, au spus acestia, trebuie sa ne concentram pe tineri, sa investim in educatia financiara a acestora si sa le oferim multiple metode de finantare.

”Despre digitalizarea invatamantului se vorbeste foarte mult. Va spun ca daca Romania are o problema mare, aceea este constanta in abordare. Avem strategii, o reforma in eterna schimbare, iar tinerele generatii nu stiu ce trebuie sa faca cand termina studiile. In acest fel i-am adus cu aceste schimbari. Romania cheltuie putin pentru invatamant, cheltuia 4,25% din PIB in 2014, iar acum bugetul este sub 3%”, a precizat Ionut Simion, presedintele Camerei de Comert Americane in Romania (AmCham) si Country Manager la PWC Romania.

Un alt lucru despre care se vorbeste de foarte mult timp pe plan local este legat de forta de munca plecata in afara sau, altfel, spus, de ”creierele” exportate, pe care Romania si-ar dori sa le aduca inapoi in tara. ”Diaspora este o comoara, iar creierele exportate gratis vrem sa le aducem inapoi. Potentialul este senzational in diaspora si le spunem tuturor ca Romania se schimba. Acum, conditiile sunt mai bune, si chiar daca coruptia nu este eradicata, macar se intampla lucruri”, a punctat Dragos Anastasiu, Presedintele AHK si CEO-ul Eurolines.

Mai multe declaratii facute in cadrul celei de-a treia editii Forbes CEE Forum puteti regasi pe forbes.ro (ziua I si ziua II), pe pagina Facebook si in urmatoarea editie a revistei Forbes Romania.

Evenimentul a fost sustinut de partenerul strategic BMW Romania, partenerul platinum Musat si Asociatii si partenerii de industrie Siemens, BRD, Tinmar, Brico Depot, Wolf Theiss, imobiliare.ro, McDonald’s, MOL, Casa de blanuri MG, Lufthansa Group, iStyle, Nespresso, precum si de partenerul academic ASEBUSS si partenerul de suport Champollion.



Citeste si