22 Decembrie 2017

Decembrie si Pantone in Branding



Pantone ne aminteste an de an de rolul critic jucat de culoare in designul identitatii brandului tau.

Pantone a devenit o companie de culoare in 1962 si de atunci a devenit sinonima cu tendintele de culoare. Pantone Color Institute este un serviciu de consultanta in cadrul companiei Pantone, care prevede tendinte globale de culoare si consiliaza companiile in ceea ce priveste culoarea in identitatea brandurilor si dezvoltarea produselor, pentru aplicarea si integrarea culorilor ca un bun strategic.

Recunoscuta in intreaga lume ca o sursa principala de informatii despre culori prin previziuni de tendinte sezoniere, dezvoltare de culori personalizate si recomandari de palete pentru identitatea produselor si a identitatii corporative, partenerii Pantone Color Institute cu branduri la nivel mondial sa profite de puterea, psihologia si emotia de culoare in strategia lor de design.

Culoarea este o modalitate de a diferentia si de a identifica compania si produsele intr-o piata aglomerata. Culoarea anului se refera la cultura, iar in fiecare luna Decembrie, Pantone anunta culoarea anului urmator. Pentru 2017 a fost Marsala 18-1438, iar pentru 2018 este Ulta Violet 18-3838.

Avand in vedere modul in care culoarea creste atat de mult radical identificarea brandului este esential ca culoarea sa ramana consecventa in toate expresiile brandului, fie online, fie in format tiparit. Utilizarea calitativa a culorilor este, de asemenea, vitala.

Pantone (PMS) a creat un “spatiu” de culoare Pantone Matching System (PMS). Acesta este un sistem de potrivire a culorilor care desemneaza formulele pentru amestecarea cernelurilor pentru a se potrivi cu mostre sau cipuri de culoare; permite uniformitatea in discutarea si producerea culorii. Culorile Pantone sunt tiparite ca si culori la “fata locului”, realizate din pigment, ceea ce inseamna ca culoarea este tiparita ca o asezare pura a cernelei de catre imprimanta; acest lucru este cel mai eficient in controlul culorilor.

Pantone nu a fost prima identitate in standarde de culoare, dar este, fara indoiala, cea mai cunoscuta in brandingul de astazi.

Sursa foto https://stocksnap.io



Citeste si