26 Iunie 2018

Editorial: Schizofrenia de brand sau sindromul Goldilocks



Este complet de inteles de ce bradurile, in special, startup-urile sufera de acest sindrom. Cand vorbesc despre "Sindromul Goldilocks", ma refer, la brandurile care se concentreaza fie prea mult pe oferta de produs, fie, dimpotriva, incercand sa fie toate lucrurile pentru toti oamenii. Cu toate acestea, gasirea amestecului si al cantitatii "just right" este provocarea.

Cand esti nou, ai nevoie de venituri, si esti dispus sa il obti din aproape orice sursa. De aceea este dificil sa respingi clientii care nu se potrivesc cu oferta ta de business. Dar extinderea prea mult a serviciilor poate duce la diluarea brandului sau la o conditie pe care o acceptam greu - schizofrenia de brand.

Cand esti la inceput de drum, intreaba prima intrebare la care fiecare brand ar trebui sa raspunda: "De ce ar trebui un potential client sa cumpere produsul sau serviciile mele mai degraba decat cele ale concurentilor mei?" Raspunsul tau va fi ceea ce diferentiaza oferta ta de cea a concurentilor. Limitarea ofertei nu inseamna ca nu vei putea oferi niciodata o lista extinsa de servicii. Odata ce ai o relatie stabilita cu clientii tai, este posibil sa oferi aceste servicii suplimentare. Sindromul Goldilocks poate functiona si in alta directie. Uneori pachetul de produse si servicii este prea “slab” pentru a te duce la succes.

Cand incepi, poti gasi usor caderea in capcana Goldilocks de a avea prea multe sau prea putine oferte de produse si servicii. Prea multe iti pot dilua mesajul si pot duce la schizofrenie. Prea putine oferte pot face dificila generarea unor venituri suficiente. Este nevoie de munca, dar poti gasi un amestec potrivit incercand sa simplici si sa contruiesti o oferta solida a serviciilor pe care brandul tau le ofera.

Oamenii nu stiu la ce sa se astepte de la brandurile schizofrenice, si nu pot avea incredere in brandurile schizofrenice. Oamenii spun "Da" brandurilor stratificate, nuantate, care au un punct de vedere puternic, o promisiune cu un mesaj consistent, si spun "Nu" brandurilor care actioneaza ca si cum ar avea mai multe identitati sau personalitati.

Brandurile puternice au personalitati distincte, dar, chiar si brandurile dominante pot disparea daca sunt prada unei tulburari de personalitate multiple.

Sursa foto https://stocksnap.io



Citeste si