27 Iulie 2018

Ambasadorii brandului de tara: companii cunoscute peste hotare



Parca prea des calcat in picioare de diverse frunze sau idei nastrusnice, brandul nostru de tara este reprezentat mai bine decat credem. Si pentru ca avem nevoie sa ne desprindem de fluxul de stiri negative, de sentimentele de dezamagire care ne incearca uneori si sa vedem si parti bune in mediul de business, am decis sa readucem in discutie ideea care a stat la baza galei wall-street.ro de anul trecut: ambasadorii brandului de tara.

Descarca aici ghidul “Ambsadorii brandului de tara”.

Studiul amplu derulat de MKOR Consulting anul trecut a desemnat castigatorii galei, branduri cu traditie, cu istorie, care au reusit sa depaseasca provocarile aduse de ultimele decenii, care s-au transformat, s-au reinventat, fara sa uite misiunea pe care o duc mai departe: aceea de ambasadori ai Romaniei. Cu atat mai mult in an centenar avem motive in plus sa fim increzatori si optimisti.

Cateva date din studiul "Ambasadorii brandului de tara"

Romania are cateva milioane de ambasadori de tara, romanii care au plecat din tara in cautarea unei vieti mai bune, dar care nu si-au uitat originile.
Acestia se mandresc cu ceea ce au lasat acasa: 61% dintre romanii aflati peste granite recomanda prietenilor lor din strainatate produsele romanesti.

Chiar daca se afla peste hotare, romanii raman fideli produselor care le amintesc de tara lor. 91% dintre acestia folosesc produse romanesti in tara de adoptie, fie ca le achizitioneaza de la magazine cu specific romanesc (76% dintre cei ce le folosesc), fie ca le aduc direct din Romania (43%).

Intalnirea unor marci romanesti dincolo de granite reprezinta pentru romanii din diaspora prilej de mandrie (67%) si de bucurie (59%).

Spania, Anglia, Ungaria, Italia si Germania sunt tarile in care cei mai multi romani de peste hotare au gasit produse romanesti. Cea mai mare parte (88%) a celor stabiliti in afara tarii au intalnit marci de produse romanesti in tara in care se afla, in special in magazinele cu specific romanesc (75% dintre ei) si in hypermarketuri (48%) precum Auchan, Carrefour, Kaufland, Lidl, Real, Tesco si altele.

In studiul complet puteti gasi analize individuale pe fiecare din brandurile castigatoare.

Pentru noi toti a fost un experiment extrem de interesant. Am reusit sa uitam de instabilitate, impredictibilitate, provocari in business si toate necunoscutele momentului si sa sarbatorim campionii reali ai businessului romanesc, sa surprindem emotii si sa fim mandri. La finalul zilei, povestile lor, scrise cu munca si pasiune, duc mai departe numele Romaniei, asa cum nicio frunza sau niciun logo nu o va putea face vreodata.

Vezi aici brandurile care reprezinta Romania peste hotare si metodologia studiului derulat de MKOR Consulting.



Citeste si