8 Noiembrie 2019

Peste un milion de oameni au urmarit singura dezbatere electorala organizata de EuropaFM inainte de alegerile prezidentiale



Peste 780.000 de oameni au urmarit dezbaterea electorala realizata de Europa FM pe Facebook, alti peste 124.000 au urmarit pe Youtube, iar pe portalul privesc.eu, dezbaterea moderata de Moise Guran a fost urmarita de aproape 26.000 de oameni.

Joi, ora 20.00, in studioul pentru transmisiunile LIVE al EuropaFM au fost pregatite sase pupitre, sase scaune si sase pahare cu apa. EuropaFM a invitat public cei sase candidati sustinuti de partidele parlamentare la o intalnire electorala finala, inainte de scrutinul de duminica, 10 noiembrie. Au raspuns invitatie si au venit in studioul nostru, la ora 20.30, Dan Barna, Kelemen Hunor si Theodor Paleologu. Trei locuri au ramas neocupate in cadrul dezbaterii, nu au raspuns invitatiei Klaus Iohannis, Viorica Dancila si Mircea Diaconu.

Peste 780.000 de oameni au urmarit transmisiunea EuropaFM pe Facebook, alti peste 124.000 au urmarit dezbaterea electorala pe Youtube, iar pe portalul privesc.eu, dezbaterea moderata de Moise Guran a fost urmarita de aproape 26.000 de oameni.

De asemenea, transmisiunea a fost distribuita si de alte institutii media, care au strans in jurul dezbaterii alti aproape 80.000 de oameni. De mentionat ca cifrele sunt in crestere, oamenii inca vizioneaza inregistrarea de pe Facebook si Youtube.

In total, dezbaterea electorala a ajuns la peste un milion de romani, o cifra uriasa, comparabila cu audientele obtinute de posturi de televiziune care au organizat dezbateri electorale in preajma alegerilor (in 2014, la dezbaterea dintre Klaus Iohannis si Victor Ponta, organizata la Realitatea TV, s-au uitat 1,3 milioane de oameni, potrivit cifrelor Pagina de Media).

Jurnalistul Moise Guran a comentat pe contul sau de Facebook, la scurt timp dupa incheierea transmisiunii, modul in care au decurs discutiile si cum s-au prezentat cei trei candidati care au ales sa participe la dezbatere. “Mie mi-a placut foarte mult dezbaterea si am avut sentimentul ca si candidatilor le-a placut sa vorbeasca intre ei. S-a dovedit, zic eu, ca nu e nevoie de circ pentru a crea interes si pasiune, dar si ca dintr-o campanie prezidentiala nu au de ce sa lipseasca temele grele. Nu stiu cine a castigat dezbaterea, dar e clar cine a pierdut-o: Klaus, Viorica, Mircea... pentru voi (si inteligentii care va sfatuiesc) am incercuit in poza - nu e o surpriza ca nu intelegeti democratia, dar sunteti incapabili sa intelegeti noile generatii si modul in care se mobilizeaza energiile acestora”.

Transmisiunea pe Facebook, in date si cifre:
■ aproape 74.000 de oameni au comentat, au distribuit si au reactionat (iar numarul este in crestere)
■ peste 20.000 de oameni au postat comentarii, iar numarul este in crestere, oamenii inca posteaza comentarii, la mai bine de 12 ore de la dezbatere
■ numarul de distribuiri (aflat, de asemenea, in crestere): 7.770
■ In fiecare minut, 27.000 de oameni au urmarit online dezbaterea pe Facebook

Transmisiunea video a dezbaterii a intrat direct in topul trending YouTube, iar site-ul europafm.ro si-a consolidat pozitia de site-ul radio numarul 1 in Romania printr-un nou record de vizitatori unici, peste 130.000, doar in ultimele 24 de ore, potrivit datelor SATI.



Citeste si