19 Martie 2007

Trei zile de comunicare de criza

Exista un moment in viata oricarei organizatii, persoane publice sau actor politic in care isi da seama ca fara comunicare si relatii publice este mort. Daca crizele metafizice se rezolva prin Doamne ajuta-ma sa trec si de asta, crizele din spatiul public se rezolva prin agentie de PR, platesc oricat numai scoate-ma din gura presei.

Insa, a vorbi despre criza inseamna a te pregati pentru o mie si una de nopti de carti, de povesti ale specialistilor, de strategii de comunicare. Cand vorbim de situatii de risc si cand vorbim de situatii de criza? Ce diferenta exista intre criza de imagine, criza organizationala sau criza mediatica? Sau ce inseamna criza de sistem ? Cum se previne o situatie de criza, cum se gestioneaza si cum se actioneaza post-mortem ?

PRIME Romania rezerva acestui subiect nu chiar o mie si una de nopti, insa se dedica total lui timp de trei zile. Intre 22 si 24 martie are loc cea de-a patra editie a Congresului National al Studentilor la Comunicare Cursa contra timp. Comunicarea de criza. Jurnalisti, politicieni, specialisti in relatii publice, proaspat absolventi si studenti din toata tara vor dezbate pe aceasta tema, vor exemplifica, vor pune intrebari si vor compara situatia Romaniei cu alte spatii culturale.

Primele doua zile ale congresului se vor desfasura la Muzeul National de Arta al Romaniei, partener constant al congresului, si vor include sectiuni precum criza organizationala, criza politica, criza mass-media. Perspectiva va atinge atat aspectul teoretic prin profesorii invitati, cat si pe cel practic prin studii de caz prezentate de reprezentanti ai agentiilor sau ai departamentelor de relatii publice.

Cea de-a treia zi este dedicata in exclusivitate workshopurilor. Pe 24 martie, la Facultatea de Litere, partener de traditie al PRIME Romania, peste 200 de studenti vor analiza impreuna cu specialisti campanii de comunicare reusite sau mai putin reusite si vor invata cum sa conceapa, la randul lor, o strategie reusita.

Surpriza cea mai mare a acestui congres a fost aceea ca mari companii din Romania refuza sa participe la un eveniment ce are ca tema comunicarea de criza din teama de a nu fi asociate cu aceasta spun organizatorii congresului. Cine considera comunicarea de criza drept o tema epuizata de mormanele de carti de specialitate sau un subiect care nu ii priveste, se insala profund. Este primul semn ca este intr-adevar nevoie de acest congres adauga acestia.

Astfel, pana miercuri, 21 martie, doua standuri sunt pregatite pentru inscrieri: la Facultatea de Litere si la SNSPA. Formularele de inscriere, dar si detalii despre eveniment se pot gasi si pe site-ul evenimentului www.cnsconline.ro.

In ceea ce priveste parteneriatele media, ce-a de-a patra editie a Congresului National al Studentilor la Comunicare se bucura de sprijinul Realitatea TV, Partener TV exclusiv, Cotidianul, 24 FUN, Dilema Veche, StudentMax, Eweek, Student FM, Comunicatedepresa.ro, PRwave, Studentie.ro, Rospotline, Onlinestudent, Wall- Street si OOPS Media. Identitatea vizuala, designul web si multimedia au fost realizate de catre Digital Image.
PRIME Romania este sprijinita de Lamonza, partener principal, si de Muzeul National de Arta al Romaniei, BCR, Facultatea de Litere, Quadrant Amroq Beverages, Carturesti, Brandbuilders si RATB.



Citeste si