11 Aprilie 2007

Responsabilitatea sociala impartita cu institutiile statului



Constantin Bratu, Directorul general al Asociatiei Berarii Romaniei, arata cum un parteneriat public-privat poate servi unei cauze sociale. Exemplul de succes despre care vorbeste este campania "Alcoolul nu te face mare", derulata in parteneriat cu Inspectoratul General al Politiei Romane.
Cum sa facem un program social bine inradacinat in comunitate? Ce ne mai trebuie pe langa un proiect captivant si resurse financiare? Dincolo de binefacere, cum am putea reusi sa formam mentalitati si sa educam oamenii?

Toate aceste intrebari m-au framantat atunci cand echipa noastra a inceput sa dezvolte programe de responsabilitate sociala. Ideea de a implica institutiile statului, de a le provoca sa fie parteneri si totodata purtatori ai unei cauze si ai unui mesaj, a venit ca si fireasca atunci cand ne-am fixat obiectivele pe termen lung. Am crezut, de la bun inceput, ca o astfel de divizare a responsabilitatii poate sa conduca la implementarea cu succes a unei campanii sociale.

De fapt, intr-un trio ONG institutie publica publicul tinta se pot pune bazele unui parteneriat temeinic care are la baza increderea in celalalt si care duce, in viitor, la o forma de educatie. Cum unul din rolurile institutiilor publice este acela de a asigura conditiile favorabile desfasurarii programelor sociale, organizatiile neguvernamentale ar trebui sa sustina permanent institutiile publice in incercarea de a raspunde si servi intereselor societatii.

Membrii Asociatiei Berarii Romaniei - Brau Union Romania, Interbrew Romanian, United Romanian Breweries Bereprod si Ursus Breweries au agreat aceasta idee si iata ca in timp, acest mod de planificare a programelor de responsabilitate sociala a devenit un reper si totodata un etalon pentru organizatia noastra.

Impreuna cu Inspectoratul General al Politiei Romane am demarat anul trecut campania sociala pentru educarea liceenilor Alcoolul nu te face mare. Nu este usor sa convingi un adolescent care merge la o petrecere sa nu consume alcool. Totusi, faptul ca sondajele noastre arata ca majoritatea tinerilor se gandeste de doua ori inainte, iar o parte din ei nu consuma deloc pentru ca au inteles alternativa, imi dau o satisfactie care ma motiveaza pe mai departe. Pentru anul 2007, toate activitatile incluse in acest proiect, pe care il extindem la nivel national, mai au, datorita noua, un nou actor responsabil: Ministerul Educatiei si Cercetarii.

Pentru mine impreuna inseamna forta, investitia in CSR inseamna educare, iar responsabilitatea sociala un principiu care este coloana tuturor proiectelor Asociatiei noastre, indiferent de natura lor.

###

Articol realizat de Constantin Bratu, Directorul General al Asociatiei Berarii Romaniei, pentru www.responsabilitatesociala.ro.



Citeste si