14 Mai 2007

Investitie de 45 mil. dolari in platforma Joost

Grupurile de media Viacom si CBS, miliardarul Li Ka Shing, patronul conglomeratului Hutchison Whampoa, si fondurile de investitii Sequoia Capital si Index Ventures au investit 45 de milioane de dolari in platforma video pe internet Joost.

"Noi am ales, cu grija, acesti investitori intrucat ei ii permit lui Joost sa-si accelereze dezvoltarea", a declarat, intr-un comunicat, Janus Friis, unul dintre fondatorii platformei, informeaza NewsIn.

Platforma Joost, in parteneriat cu grupurile de televiziune, permite accesarea gratuita pe calculator a canalelor TV, gratuit, intr-o maniera interactiva (inregistrarea programelor, redifuzarea lor etc.). Serviciul este disponibil prin tehnologia peer-to-peer (tehnologie care are la baza o retea de calculatoare). Joost este finantat prin publicitate. Joost nu difuzeaza decat continuturile grupurilor media partenere, iar internautii nu pot incarca propriile materiale, ceea ce face din Joost o alternativa legala a lui platformei video YouTube.

Joost a fost lansat in luna ianuarie de Janus Friis si Niklas Zennstrom, care au mai creat si serviciul de descarcare de muzica pe internet Kazza si programul de telefonie pe internet Skype, care a fost revandut, in 2005, pentru 2,6 de miliarde de dolari, companiei americane de internet eBay.

Viacom este un conglomerat media international care include, printre altele, retele de televiziune prin cablu si satelit (MTV Networks si BET) si studiouri de productie si distributie de filme (Paramount Pictures si DreamWorks).

CBS Corporation este unul dintre cele mai mari conglomerate media din lume si detine, printre altele, CBS Radio, Paramount Television, Simon & Schuster, CBS Broadcasting si Showtime Networks.

Hutchison Whampoa este una dintre cele mai mari companii chineze, infiintata in 1979 si detinuta de miliardarul Li Ka Shing. Conglomeratul desfasoara, printre altele, activitati in telecomunicatii, retail si energie in peste 50 de tari.



Citeste si