22 Iunie 2007

Publicis estimeaza o crestere de 12% pe piata chineza



Grupul francez Publicis, aflat pe locul patru in topul celor mai mari companii de publicitate, se asteapta la o majorare cu 12% a vanzarilor pe piata chineza in 2007 si aproximativ cu 20% in 2008, bazandu-se pe interesul consumatorilor fata de Jocurile Olimpice care se vor desfasura la Beijing anul viitor, informeaza oficialii companiei.

Reprezentantii Publicis au apreciat o crestere de 5% a incasarilor globale pentru anul 2007, urmand sa isi intareasca pozitia pe segmentul de marketing interactiv, dar si in domeniile sanatatii si tehnologiei.Conducerea exploreaza si posibilitatea de a face noi achizitii in sectorul digital online din China.
Compania Publicis colaboreaza cu succces cu nume mari ca Procter&Gamble, Altria Group, Hewlett-Packard, General Motors si McDonald's, avand peste 2.500 angajati in China si detinand actiuni la compania locala de marketing Yong Yang.

Piata chineza contribuie cu mai putin de 5% in totalul cifrei de afaceri in acest moment, a declarat presedintele Publicis, Maurice Levy. Publicis a inregistrat incasari de 4,39 miliarde de euro in 2006 si mizeaza pe dezvoltarea rapida a pietelor nou aparute ca Rusia, China, Turcia, Mexico si Brazilia, unde rata de crestere este dubla fata de media grupului. “Acest grup aduna 20% din totalul cifrei de afaceri”, a declarat Levy, sustinand ca sunt sanse mari sa reprezinte un sfert din total pana in 2010.

Recent, Publicis a achizitionat compania americana de marketing direct Digitas pentru 1,3 miliarde de dolari (968 milioane de euro), obtinand apoi, la inceputul lunii iunie, o cota de 49% reprezentand actiuni la agentia de marketing Business Interactif.

Achizitiile, deloc surprinzatoare, sunt rezultatul unui trend similar dezvoltat de interesul competitorilor in publicitatea online. Microsoft a pariat pe aQuantitive pentru sase miliarde de dolari (4,46 miliarde de euro), in timp ce Google a cumparat furnizorul de publicitate DoubleClick pentru 3,1 miliarde de dolari (2,30 miliarde de euro), devenind lider absolut al industriei publicitatii online.



Citeste si