12 Iulie 2007

Marketingul de tip word-of-mouth se muta online



In Statele Unite, word-of-mouth sau publicitatea prin intermediul comunicarii dintre interlocutori, reprezinta una din cele mai efective tactici de marketing. In ultimii ani, word-of-mouth se bucura de un mare success online, gratie blog-urilor si site-urilor de socializare online.

Consumatorii desemneaza word-of-mouth in topul surselor care le-au influentat comportamentul in deciziile de cumparare. Recomandarea unui prieten sau blog-urile postate chiar de catre necunoscuti contribuie la formarea opiniilor si intentiilor de a achizitiona un produs sau un serviciu.

Numarul in crestere de blog-uri, recenzii ale consumatorilor, comunitati si site-uri de socializare online a dus la cresterea exploziva a consumatorilor care primesc si impart informatii, potrivit raportului alcatuit de eMarketer.

Aproximativ 66 de milioane de adulti fac schimb de informatii privind produsele si serviciile testate, in timp ce 27 milioane exercita o influenta semnificativa online. Numarul trend-setterilor digitali ar putea creste la 34,4 milioane in 2011 in Statele Unite, se estimeaza in raportul amintit.

Pentru agentiile de publicitate, atragerea consumatorilor prin intermediul word-of-mouth este imperativa si eficienta in acelasi timp. “Antrenarea consumatorilor in raspandirea informatiilor devine o provocare”, sustine Debra Williamson, analist si coordonator al raportului, atragand atentia ca se pot furniza si informatii neconcludente sau incorecte legate de un anumit produs sau serviciu de pe piata.



Citeste si