1 August 2007

Publicitatea schimba canalul



Noile tehnologii si inventii schimba comportamentul consumatorilor de media, orientandu-i din ce in ce mai mult catre mediul online si consumul selectiv de continut.

“Sa vorbim despe moartea TV-ului in termen scurt este prematur”, considera Ben Macklin, analist eMarketer si autorul raportului “Impactul tehnologiilor DVR, VOD si al Internetului”. “Totusi este destul de greu sa nu ne gandim ca modelul traditional de televiziune nu se va schimba semnificativ in urmatorul deceniu”, a completat acesta.

Contrar analistilor, datele disponibile arata ca in Statele Unite numarul crescut de utilizatori de internet, tehnologiile digitale de inregistrare (DVR) sau de urmarire a continutului dorit (video-on-demand) nu au ingradit cresterea cheltuielilor pentru publicitate la TV sau pe cea a veniturilor.

Datele stranse de Nielsen Media Research, prin serviciul sau Nielsen Monitor Plus, si de TNS Media Intelligence arata crestera cheltuielilor pentru reclamele furnizate la TV in 2006.

Cele mai mari cheltuieli s-au inregistrat pe canalele sportive sau in televiziunea difuzata in limba spaniola. Astfel televiziunile in sistem analog au obtinut, in 2006, venituri cu 3,4 procente mai mari decat anul anterior, din publicitate, dar au inregistrat in primul trimestru o scadere de 5,7%.

Cele care emit prin cablu, au obtinut, conform Universal McCann venituri din publicitate in crestere cu 5,6 procente in 2006 si au anuntat o crestere de 1,4% pentru primul trimestru al acestui an. “Totusi, pana in anul 2011, cifrele vor arata ca numarul crescut al utilizatorilor de internet, DVR sau VOD va afecta modelul de publicitate din telviziunile traditionale”, a comentat Macklin.

O estimare eMarketer arata ca penetrarea tehnologiilor de tip DVR sau VOD va creste de la 16,6%, respectiv 26,4% in 2006, pana la 37,8%, respectiv 48,9% in anul 2011. Astfel, eMarketer estimeaza ca in Statele Unite, pana in 2011, vor exista mai mult de 200 milioane utilizatori de internet in banda larga si 92% dintre acestia vor urmari continut video online. Utilizatorii de broadband vor fi cu doua treimi mai multi decat totalul audientei televiziunilor din Statele Unite la acea data, preconizeaza eMarketer.

Aproape jumatate dintre godpodariile cu acces la televiziune vor poseda tehnologii DVR si circa 59% vor avea VOD, folosite pentru a evita publicitatea de la televizor. “Dolarii din publicitatea TV se vor directioana inevitabil catre alte canale”, spune Macklin.”Publicitatea online ar putea fi beneficiarul major al acestei redistribuiri”, a mai completat analistul.



Citeste si