4 Septembrie 2007

LVMH cumpara Les Echos la jumatatea lui septembrie



LVMH, gigantul francez din industria marcilor de lux, intentioneaza sa finalizeze achizitionarea, in urmatoarele doua saptamani, a cotidianului francez Les Echos, contra unei sume de 240 de milioane de euro, potrivit unor surse din piata.

Jurnalistii cotidianului s-au declarat, in unanimitate, impotriva acestei miscari, apreciind compania franceza de servicii financiare Fimalac ca fiind cumparatorul ideal, mai ales in conditiile in care oferta acestuia este cu 10 milioane mai mare, informeaza presa internationala.

Daca LVMH ( Louis Vuitton Moet Hennessy) va reusi sa preia cotidianul Les Echos, grupul francez va fi nevoit sa vanda La Tribune, ziar de business rival, care a inregistrat, in ultimul timp, pierderi semnificative. Bernard Arnault, creatorul federatiei brand-urilor de lux, a incercat sa-i convinga pe jurnalistii de la Les Echos sa accepte preluarea, garantandu-le dreptul de veto la desemnarea redactorului-sef, insa strategia sa a esuat.

Arnault si-a anuntat deja intentia de a-si pastra statutul de actionar in cadrul ziarului La Tribune, chiar daca pachetul majoritar va fi vandut. "Pentru a pastra solidaritatea noastra cu titlul, noi suntem pregatiti sa ramanem actionari", a declarat acesta.

Les Echos este un cotidian economic editat de compania Les Echos, detinuta de grupul britanic Pearson, care mai este proprietarul, printre altele, si al Financial Times si a 50% din The Economist. Compania Les Echos mai detine un site de internet, revista Enjeux si mai multe servicii de informatii. Cotidianul are un tiraj zilnic de 119.000 de exemplare. In 2006, compania, care numara 500 de angajati, a avut o cifra de afaceri de 126 de milioane de euro si un profit de 10 milioane de euro, Les Echos fiind unul dintre putinele cotidiene franceze care aduc profit.

LVMH, supranumit "federatia brand-urilor de lux", este creatia lui Bernard Arnault, 58 de ani, un om de afaceri francez riguros, a carui avere de peste 21,5 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) il plaseaza in top zece al celor mai bogati oameni de pe planeta. LVMH a aparut in 1987 prin fuziunea dintre Louis Vuitton si Moet Hennessy, restul brand-urilor de lux din portofoliu, precum Christian Dior, Fendi sau TAGHeur fiind achizitionate ulterior.

Grupul francez are aproximativ 60.000 de angajati in cele peste 1.800 de magazine detinute in toata lumea. In primele trei luni din 2007, marele producator de bunuri de lux si-a marit volumul vanzarilor cu peste 7%, fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand nivelul de 3,8 miliarde dolari.



Citeste si