7 Noiembrie 2007

LVMH a cumparat Les Echos



LVMH, gigantul din industria produselor de lux, a cumparat, contra sumei de 240 de milioane de euro, cotidianul economic francez Les Echos, anunta presa internationala.

Achizitia a trebui sa se finalizeze pana la sfarsitul anului curent, potrivit declaratiilor reprezentantilor LVMH (Moet Hennessy Louis Vuitton).

Vanzarea a trebuit sa contracareze opozitia venita din partea angajatilor publicatiei franceze, care se temeau ca si-ar putea pierde independenta editoriala in cazul in care LVMH ar fi preluat Les Echos.

Oficialii gigantului din industria produselor de lux au declarat ca intelegerea include o serie de masuri legate de independenta editoriala, precum si angajamente privind activitatile din cadrul grupului Les Echos.

Les Echos este un cotidian economic editat de compania Les Echos, detinuta de grupul britanic Pearson, care mai este si proprietarul Financial Times. Compania Les Echos mai detine un site de internet, revista Enjeux si mai multe servicii de informatii.

Cotidianul are un tiraj zilnic de 119.000 de exemplare. In 2006, compania, care numara 500 de angajati, a avut o cifra de afaceri de 126 de milioane de euro si un profit de 10 milioane de euro, Les Echos fiind unul dintre putinele cotidiene franceze care aduc profit.

LVMH, supranumit "federatia brand-urilor de lux", este creatia lui Bernard Arnault, 58 de ani, un om de afaceri francez riguros, a carui avere de peste 21,5 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) il plaseaza in top zece al celor mai bogati oameni de pe planeta.

LVMH a aparut in 1987 prin fuziunea dintre Louis Vuitton si Moet Hennessy, restul brand-urilor de lux din portofoliu, precum Christian Dior, Fendi sau TAGHeur fiind achizitionate ulterior.

Grupul francez are aproximativ 60.000 de angajati in cele peste 1.800 de magazine detinute in toata lumea.



Citeste si