15 Noiembrie 2007

Indoor-ul se asociaza pentru studii eficiente de masurare a audientei

Mai multi operatori locali de publicitate indoor au pus bazele unei asociatii care urmareste stabilirea unor metode universale, eficiente si ieftine de masurare a audientelor, dar si eliminarea “relelor practici” din industrie. Prima actiune a proaspetei Asociatii Romane de Indoor Advertising are loc astazi, la Cluj-Napoca.

“Noi am alunecat foarte repede pe configuratia BRAT, exemplu in care mai multe organizatii media s-au asociat pentru a gasi o metoda eficienta de masurare a audientelor. In indoor-ul romanesc nu exista, pana acum, auditari consistente, iar solutiile folosite de fiecare operator in parte sunt foarte scumpe”, ne-a declarat Mircea Toma, jurnalist si co-proprietar al agentiei de publicitate in toalete Oops Media.

Ideea unei astfel de asociatii a aparut intr-o discutie dintre Mircea Toma si Tudor Maxim, Managing Director al Elevate. Intr-un interviu acordat Wall-Street in luna august, Mircea Toma spunea ca indoor-ul romanesc este inca pervertit de rele practici, situatie ce ar putea fi imbunatatita prin infiintarea unei astfel de asociatii.

Gasirea unei metode comune de masurare a audientei ar reduce semnificativ costurile pe care le suporta in prezent fiecare operator in parte. In plus, s-ar asigura neutralitatea si relevanta rezultatelor, sustine Tudor Maxim.

La intalnirea de astazi de la Cluj vor participa reprezentanti ai firmelor de indoor Elevate, Brand Management, Indoor, MonopolyTV, OOPS Media si Salon Style, care vor defini statutul, misiunea si obiectivele Asociatiei Romane de Indoor Advertising. De asemenea, vor fi dezbatute subiecte ca: istoricul publicitatii indoor, studiul de masurare a audientei oferite de mediile de publicitate indoor, campanii neconventionale, potentialul de dezvoltare a acestui mediu in Romania.

Clujul a fost ales ca locatie pentru primul eveniment al indoor-ului romanesc datorita potentialului pe care pietele locale il au in acest domeniu. “Cred ca este foarte mult teren de dezvoltare in aceasta directive, iar evenimentul organizat de noi exact asta urmareste: sa invioreze mediul de indoor de aici. In general, provincia nu are efervescenta Bucurestiului”, a declarat Mircea Toma.

La eveniment vor participa ca vorbitori reprezentantii principalelor firme de indoor din Romania: Tudor Maxim – Elevate, Mircea Toma - Oops Media, Laurentiu Jiga - Brand Management, Mariana Stirbu - Indoor media, Gabriel Faflei - Monopoly Media, cat si reprezentanti ai agentiilor de publicitate: Serban Alexandrescu, din partea Headvertising si Mihaela Rus de la Vitrina Advertising. De asemenea, un moment deosebit il va constitui expozitia de print, unde vor putea fi admirate lucrarile castigatoare la ultima editie AdPrint, cel mai important festival european de print.



Citeste si