5 Decembrie 2007

Publicitatea online va devansa radio-ul in 2008



Internetul va depasi radio-ul in urmatorul an, cu o cota de publicitate online in crestere fata de anul precedent, in timp ce publicitatea prin intermediul radio-ului va inregistra un declin conform reprezentantilor ZenithOptimedia, informeaza International Herald Tribune.

Oficialii ZenithOptimedia, una din agentiile de publicitate engleze cu rezonanta pe piata media, sustin ca anul viitor vom asista la o suprematie a publicitatii online fata de canalul radio. Cresterea publicitatii online este estimata la 9,4% in 2008 fata de procentul de 8,1% inregistrat anul curent. In schimb, publicitatea la radio va inregistra un declin, de la 8,2% la 7,9%.

Compania se astepta anul viitor la o majorare de 6,7% a cheltuielilor publicitare la nivel mondial, comparativ cu cresterea de 5,3% estimata pentru anul curent, potrivit declaratiilor lui Steve King, CEO ZenithOptimedia.

Pe fondul incetinirii ritmului economic global, agentia nu se astepta la o recesiune publicitara in 2008, in special datorita evenimentelor care vor aduce un plus marketerilor: alegerile prezidentiale in Statele Unite, Olimpiadele din Beijing si campionatul European de Fotbal, a adaugat King.

Presedintele ZenithOptimedia estimeaza un total de 6 miliarde de dolari (4,09 miliarde de euro) in publicitatea globala din anul viitor, datorata acestor evenimente importante din lumea politica si a sportului. Suma va reprezenta majoritatea cresterii sectorului publicitar pentru 2008. Fara acest efect, publicitatea mondiala ar ramane la o crestere constanta de maxim 5,4%, sustine King.

Cele mai importante cresteri in sectorul publicitar se datoreaza pietelor emergente, cum sunt tarile din centrul si estul Europei, dar si Asia, excluzand Japonia. Aceste regiuni vor genera o evolutie fara precedent in urmatorii ani, compensand incetinirea economiilor statelor dezvoltate.

Conform reprezentantilor Universal McCann, cresterea publicitatii globale in 2008 se va situa la un nivel de 4,6%, neincluzand insa publicitatea platita inclusa in cadrul motoarelor de cautare.



Citeste si