De doua ori mai multi americani urmaresc campania prezidentiala pe internet
Potrivit sondajului, 24% dintre americani au spus ca urmaresc, in mod regulat, noutatile despre campania electorala pe internet. In timpul alegerilor din 2004, doar 13% dintre americani foloseau internetul ca sursa de informare pentru campania electorala, iar in anul 2000, mai putin de 10% dintre americani au folosit internetul pentru a se informa pe acest subiect.
Tinerii cu varste cuprinse intre 18 si 29 de ani folosesc cel mai mult internetul pentru a se informa cu privire la campania electorala. Dintre acestia, 42% au afirmat ca internetul este prima lor sursa de informare politica. Totodata, 27% dintre tinerii americani folosesc si platformele MySpace si Facebook pentru a se informa in legatura cu campania.
Potrivit sondajului, in afara de internet doar radioul public a mai inregistrat cresteri de audienta pe subiectul campaniei electorale din 2008, in comparatie cu cea din 2000, in timp ce televiziunea a inregistrat o scadere a numarului de telespectatori.
Astfel, radioul public este ascultat de 18% dintre americani, in timp ce in 2000 a fost ascultat de 12% dintre acestia, iar 32% dintre persoanele interogate au afirmat ca urmaresc jurnalele de seara de la televizor pentru a fi la curent cu campania electorala, in scadere fata de anul 2000 cand 45% dintre americani au urmarit acest canal pentru a se informa in legatura cu campania.
Studiul a fost realizat de compania de cercetare Pew Research Center in perioada 19 – 30 decembrie pe un esantion de 1.430 de persoane.