24 Ianuarie 2008

Publicitatea mobila se consolideaza anul acesta in Franta

Marketing-ul mobil s-a maturizat anul trecut in Franta prin consolidarea sectorului, sosirea advertiser-ilor din afara sectorului si dublarea numarului de camapanii. Fenomenul se va accentua anula acesta, odata cu cresterea in valoare a bugetelor pentru publicitatea video pe mobil, relateaza cotidianul electronic ZDNet.

Piata franceza de publicitate mobila ar trebui sa prinda elan in 2008, ca urmare a dezvoltarii Internetului mobil, spun specialistii. Compania de analiza JupiterResearch preconizeaza ca, pana in 2012, veniturile din cautarile si bannerele afisate pe telefoanele mobile vor atinge 1,3 miliarde de euro.

“Audienta internetului mobil, condusa de planuri nelimitate, il va transforma (n.r. internetul mobil) in media mai atragatoare pentru advertiseri”, apreciaza Nicolas Guieysse, delegat special al Asociatiei Franceze pentru Multimedia Mobile (AFMM), citat de ZDNet.

Secialistii prevad consolidarea publicitatii mobile mai ales prin achizitia companiei franceze ScreenTonic, specializata in publicitatea pe telefoanele mobile, de catre gigantul Microsoft.

In 2008 piata va creste cu siguranta, spune Paul Amsellem, director general al agentiei media SBW, care estimeaza ca, anul trecut, in Franta, publicitatea mobila a reprezentat 20 de milioane de euro, fata de 12 milioane in 2006.

Directorul estimeaza ca, in 2010, publicitatea pe telefonul mobil va aduce venituri de 120 milioane de euro.

Principalul format in 2007 a fost bannerul publicitar, o imagine care printr-un singur click trimte catre site-ul wap al publicitarului, in timp ce pe telefoanele mai putin performante s-a apelat la legatura text, potrivit publicatiei franceze. Specialistii se asteapta ca, anul acesta, sa apara noi formate publicitare, compatibilie cu retele mobile de generatia a treia (3G).

Specialistii spun ca reactiile celor care primesc mesaje publicitare pe telefonul mobil saunt mult mai puternice decat ale internautilor. “Telefonul mobil este un obiect mai personal decat calculatorul. Astfel un mesaj pe telefonul mobil este considerat cu mai multa usurinta unul intrusiv daca displace. In schimb, daca isi atinge tinta, reactiile sunt cu atat mai bune”, considera Paul Amsellem.

Nicolas Guieysse, reprezentantul AFMM, apreciaza ca una dintre marile provocari ale acestui va fi crearea unei modalitati fiabile si independente de a masura audienta site-urilor mobile, pentru ca industria sa nu mai depinda de masuratorile realizate de operatorii mobili.



Citeste si