31 Ianuarie 2008

Publicitate online din Bulgaria cu 6 mil. euro sub cea din Romania



Publicitatea online din Bulgaria a inregistrat o rata de crestere anuala de 60%, ajungand anul trecut la sase milioane euro, iar in 2008 se preconizeaza ca aceasta va atinge noua milioane euro, conform studiului companiei locale de internet, Investor.bg.

Publicitatea online din Romania va crestte cu peste 50% in 2008, valoarea acesteia fiind estimata la suma de 15 milioane de euro.

"In prezent. piata de publicitate online valoreaza 3% din totalitatea spoturilor publicitare si se intentioneaza ca aceasta sa aiba o rata de crestere de 10% pentru trimestrul urmator", au spus reprezentantii companiei.

Cei care au investit cel mai mult in reclame pe internet in 2007 sunt operatorii de telecomunicatii precum BTC, Vivatel, Mobiltel, dar si compania din domeniul IT precum HP, banci ca DSK Bank, UBB si First Investment Bank.

Investor.bg, care detine aproximativ 12 de site-uri locale estimeaza ca va avea venituri din publicitate in crestere cu 12%, dar pana la sfarsitul lui 2008 doreste sa atinga procentul de 15%. Veniturile companiei pentru anul trecut au fost de circa 700.000 euro iar pana in 2012 tinteste sa ajunga la sase milioane euro cu un profit net de 1,5 milioane euro.



Citeste si