19 Februarie 2008

Felix Tataru: Investitorii privati trebuie sa se implice in brandingul Romaniei



Investitorii privati trebuie sa se implice in crearea brandului de tara al Romaniei pentru ca acest proces sa fie de succes, a spus luni presedintele International Advertising Association (IAA), Felix Tataru, la lansarea volumului "Branding de tara Romania".

Tataru a spus ca lansarea cartii "Branding de tara Romania", eveniment care a avut loc la Casa Oamenilor de Stiinta din Bucuresti "este primul lucru concret facut in Romania" in privinta brandului de tara.

"La discutia despre brandul de tara trebuie sa participe si investitorii privati care au tot interesul ca imaginea Romaniei sa se adauge la imaginea produsului lor", considera, citat de NewsIn, Felix Tataru - cel care a contribuit la ajungerea lui Traian Basescu de doua ori la Primaria Capitalei si apoi in functia de Presedinte al Romaniei.

Cartea lansata de editura Sigma contine aproximativ 40 de articole scrise de specialisti ca Mihai Ghyka sau Horia Roman Patapievici, dar si de studenti de anul II ai Facultatii de Sociologie-Psihologie a Universitatii "Spiru Haret".

Unul dintre studentii care au fost implicati in proiect, Natalia Cimpoca, a spus ca ideea lucrarilor pe tema brandului de tara s-a nascut in octombrie 2007 si a pornit de la o tema de seminar. "Cartea, care este un debut pentru noi, se adreseaza atat specialistilor, cat si tinerilor pasionati de aceasta tema.

"In 2006 am vrut sa facem la noi la sediu o mica biblioteca unde sa adunam toate cartile pe tema brandingului de tara", a spus expertul Agentiei pentru Strategii Guvernamentale, Alexandru Ionescu. "Ne-am dat seama ca exista foarte putine carti de acest gen in Romania, asa ca ne-am procurat volumele din strainatate."

Ionescu a spus ca brandul de tara se va naste, in cazul Romaniei, doar daca romanii vor crede in calitatile tarii lor. "Atata timp cat vom crede in zicala 'Avem o tara frumoasa, pacat ca e locuita' nu avem cum sa avem succes cu imaginea tarii noastre in strainatate."

Fostul presedinte al International Advertising Association, Mihai Ghyka, a spus ca Romania nu va avea o imagine de tara profesionista atata timp cat nu va exista un responsabil al acestui proiect. "L-am avut responsabil pentru acest proiect pe Mailat pentru cateva luni, apoi Ministerul de Externe care a incercat sa repare lucrurile", a spus Ghyka si a mai mentionat ca, in ceea ce priveste crearea unui brand de tara, discutiile inca nu sunt coagulate.

Ministerul Afacerilor Externe a derulat o campanie de branding de tara, "Romania-Fabulospirit", cu ocazia intrarii Romaniei in Uniunea Europeana. Costurile proiectului, nefinalizat, au fost estimate de MAE intre 3 si 5 milioane de euro.



Citeste si