6 Martie 2008

Urmatoarea tranzactie a Yahoo: Time Warner sau Microsoft?

Grupul media american Time Warner se pregateste sa inainteze companiei Yahoo o propunere concreta privind fuziunea cu filiala proprie AOL, operatiune ce va genera economii anuale de un miliard de dolari pe an, potrivit publicatiei Wall Street Journal.

Fuziunea Yahoo cu AOL reprezinta o alternativa la oferta formulata de Microsoft a inceputul lunii februarie, care evalua Yahoo la 44,6 miliarde dolari, pret considerat de compania de internet prea mic.

Dupa o prima serie de discutii, conducerea Yahoo a contactat din nou Time Warner, pentru a face o oferta concreta, potrivit Wall Street Journal.

De asemenea, News Corp. si Yahoo au discutat referitor la cedarea de catre News Corporation a MySpace in schimbul unei parti din compania Yahoo si alte siteuri ale acesteia, dupa cum afirma surse apropiate ale companiilor sus-mentionate. Aceste surse confirma, potrivit Wall Street Journal, ca discutiile au avansat in ultima perioada, dar si ca o achizitionare a Yahoo de catre Microsoft este inca putin probabila.

In plus, pentru a relua negocierile cu Yahoo, Microsoft de pregateste, potrivit Wall Street Journal si New York Times, sa propuna numirea unor directori care sprijina preluarea, in cadrul urmatoarei adunari generale a actionarilor companiei de Internet.

Toate aceste zvonuri denota faptul ca Yahoo incearca sa-si solidifice optiunile inainte de a expira deadlineul dat de catre cei de la Microsoft pentru a le accepta oferta care a ajuns sa valoreze in momentul de fata 41,2 miliarde de dolari (27,09 miliarde euro).

Cel mai mare producator de software din lume doreste sa inceapa negocierile cu Yahoo, urmarind un parteneriat profitabil impreuna cu acesta, desi cei mai multi analisti sunt de parere ca oferta facuta de Microsoft nu starneste interes oficialilor Yahoo. Daca pana pe 14 martie, acestia din urma nu ofera un raspuns, orice discutie existenta anterior intre ei si Microsoft se va incheia weekend-ul urmator.

Totodata, o eventuala tranzactie intre Yahoo si AOL ar fi sustinuta si de Google, care detin 5% din AOL. Majoritatea analistilor opineaza ca Yahoo nu are decat doua alternative in situatia de fata: fie sa schimbe deadlineul de 14 martie, fie sa reinceapa discutiile cu Microsoft, punand astfel capat unei intregi serii de probleme si ajutandu-i sa iasa la suprafata din aceasta situatie.

Compania Yahoo a fost supusa constant unei presiuni din ambele parti – actionarii doreau sa rezolve aceasta problema cat mai rapid cu putinta si investitorii erau impotriva luarii unei decizii de a respinge oferta Microsoft.

Yahoo a cerut o crestere a ofertei Microsoft de 12 miliarde de dolari (7,8 miliarde euro), pe care acestia din urma nu au luat-o in calcul pana acum, conform eFluxMedia.

Yahoo este considerat a fi primul motor de cautare performant care ofera cele mai populare servicii online, bazate pe un cod unic – serviciu de e-mail cu spatiu de stocare nelimitat (Yahoo Mail), program de conversatie pe Internet (Yahoo Messenger), Yahoo 360, Yahoo Answers, Yahoo Auto si multe alte servicii. Fondatorii Yahoo sunt Jerry Yang si David Filo.



Citeste si