19 Martie 2008

Grupul german de media Bertelsmann, profit in scadere cu peste 80%

Grupul german de media Bertelsmann a afisat o scadere cu peste 80% a castigurilor nete de anul trecut, pana la 405 milioane euro (640,4 milioane dolari), ca urmare unor pierderi din afacerea de editare Direct Group din SUA si a unor costuri legate de Napster, relateaza Reuters, citat de NewsIn.

Directorul financiar al Bertelsmann, Thomas Rabe, a spus ca scaderea semnificativa a vanzarilor de CD-uri si a abonamentelor la cluburile de carte, corelate cu deprecierea dolarului, au determinat deprecieri ale activelor de 414 milioane euro la subsidiara din Statele Unite a grupului de media.

Directorul general Hartmut Ostrowski, care a preluat in ianuarie conducerea Bertelsmann, a afirmat ca firma isi va concentra investitiile in afaceri cu crestere solida, ceea ce ar putea insemna chiar o vanzare a diviziei Direct Group. "Studiem toate variantele posibile, inclusiv o posibila vanzare", a spus Ostrowski.

Unitatea Direct Group administreaza cluburi de carte, de muzica si de DVD-uri, ca si librarii si magazine virtuale.

Rabe a spus ca Bertelsmann a decis deja sa vanda partea din America de Nord a diviziei sale si a adaugat ca procesul de vanzare va incepe saptamanile viitoare.

Bertelsmann, care detine sase divizii, inclusiv editura Random House si televiziunea europeana RTL Group, a afisat o scadere a profitului operational pana la 1,8 miliarde euro anul trecut, comparativ cu 1,87 miliarde euro in 2006.

Veniturile Bertelsmann au scazut anul trecut cu 2,8% pana la 18,8 miliarde euro, ca urmare a vanzarii afacerii de editare de muzica si a deprecierii dolarului. Rabe a mai spus ca se asteapta ca Bertelsmann sa inregistreze in 2008 o crestere moderata a veniturilor si cel putin o dublare a profitului net comparativ cu 2007.



Citeste si