19 Martie 2008

Consumul de presa din SUA a crescut in 2007 datorita Internetului

In ciuda predictiilor conform carora ziarele isi vor pierde cititorii in favoarea Internetului, consumul de presa a crescut in SUA anul trecut, cu ajutorul Internetului, potrivit unui studiu al centrului de cercetare american Pew Research.

"In ciuda multiplicarii surselor, tot mai multi cititori consuma ceea ce produc redactiile traditionale de presa scrisa", noteaza cercetatorii de la Pew Research, in urma studierii a 70.000 de articole din ziare, site-uri si emisiuni TV si radio.

Numarul cititorilor americani de cotidiene s-a dublat in 2007, desi circulatia acestor publicatii a scazut cu 2,5% in aceeasi perioada. Insa "daca luam in calcul audienta reprezentata de cititorii site-urilor cotidienelor, care este in plina ascensiune, avem o audienta globala a presei in crestere, si nu in scadere", se explica in raport.

"Vechile" media au evoluat considerabil pe internet, au trecut de stadiu de simple reproduceri ale aparitiilor tiparite si au devenit site-uri interactive si revolutionare.

Ziarele au devenit chiar o parte importanta a internetului, lucru dovedit de site-ul cotidianului New York Times, care inregistreaza 14,7 milioane de cititori pe luna si se situeaza astfel pe locul cinci intre site-urile americane de informatii.



Citeste si